۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 81221702
T T
۰ نفر
اظهار نگرانی از جذب نیروی اینترنتی افراط گرایان تروریست

كوالالامپور – ایرنا – رهبران مذهبی و دانشگاهیان سنگاپور روز سه شنبه از اقدام افراط گرایان برای جذب نیرو از طریق اینترنت به منظور شركت در عملیات تروریستی اظهارنگرانی كردند.

به گزارش ایرنا، رهبران مذهبی و دانشگاهیان سنگاپور اعلام كردند استفاده از اینترنت توسط افراط گرایان برای جذب شهروندان این كشور به منظور حضور در نبردها و عملیات تروریستی عراق و سوریه، این كشور را نیز از خطرات افراط گرایی مصون نمی دارد.

به نوشته روزنامه سنگاپوری 'استریت تایمز'، این افراد اعلام كردند سنگاپور با استفاده از تجربیات دیگران در برخورد با افراط گرایی باید مانع تحت تاثیر قرار گرفتن مسلمانان این كشور توسط تفكرات افراطی شود.

'فانار حداد' از موسسه خاورمیانه در دانشگاه ملی سنگاپور، تحت تاثیر قرار گرفتن كشورهای جنوب شرق آسیا از حوادث خاورمیانه را نگران كننده دانست و گفت سنگاپور تاكنون تحت تاثیر این حوادث قرار نگرفته است.

'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور نیز پیش از این در اظهاراتی اعلام كرده بود كه دولت به دقت شرایط سنگاپور را تحت نظارت دارد.

وی افزود: آنچه در خاورمیانه رخ می دهد می تواند كشورهای جنوب شرقی آسیا را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح كرد كه شورای اسلامی سنگاپور با صدور بیانیه ای مسیر درست را برای مسلمانان این كشور تشریح كرده است.

تحلیلگران سنگاپوری بر این باورند كه افراط گرایی می تواند از طریق آموزش افراد كاهش یابد.

در سنگاپور بیش از 700 هزار مسلمان زندگی می كنند.

'حبیب حسن' از امامان جماعت سنگاپور معتقد است كه مسلمانان در این دولت – شهر از شیعیان تا اهل سنت بیش از 100 سال است كنار هم نماز می خوانند، با یكدیگر ازدواج می كنند و خود را متحد می دانند.

'محمد رسلی حسن' از انجمن شیعیان جعفری سنگاپور نیز معتقد است كه مردم این كشور تحصیل كرده، صلح جو، هماهنگ و متمدن هستند و وارد افراط گرایی نمی شوند.

آساق**د.م**1611