۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8122152
T T
۰ نفر

غزه در آتش وخون/

۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8122152
غزه در آتش وخون/ تظاهرکنندگان مصری خواستار اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/10 سیاسی.تظاهرات.مصر.غزه الجزیره- هزاران تن از شهروندان مصری با برگزاری تظاهراتی در مقابل کانون وکلا وسندیکای خبرنگاران این کشور، اقدام نظامی کشورهای عربی علیه رژیم اشغالگر قدس را خواستار شدند.
به گزارش ایرنا، نیروهای امنیتی مصر روز دوشنبه از هر سو تظاهرکنندگان را که اغلب از اعضا ورهبران احزاب وگروههای مختلف سیاسی، اسلامی، ملی و چپگرای مصر از جمله اخوان المسلمین، حزب الکرامه، حزب سوسیالیست انقلابی، حزب تجمع وحزب ناصری بودند، محاصره می کردند.
بر اساس این گزارش ، نیروهای امنیتی همچنین مانع حضور زنان در جمع تظاهرکنندگان شدند.
تظاهرکنندگان که پرچم های رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند پارچه نوشته هایی با مضمون ارتش های عربی کجا هستند؟ ، روز جهانی همدردی با غزه ، غزه کمک می خواهد، یاری رسان کیست ؟ را در دست داشتند.
این گزارش می افزاید، تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی چون تنها شیطان اکبر است که گذرگاه رفح را می بندد، سفارت تل آویو تعطیل شود و سفیر اسراییل اخراج باید گردد سر می دادند.
محمد مهدی عاکف رهبر اخوان المسلمین مصر که در میان تظاهرکنندگان بود، حاکمان عرب را به خاطر همدستی با دشمنان صهیونیست در حمله به غزه به توبه فراخواند.
وی که مقاومت بی نظیر مردم فلسطین را مورد ستایش قرار داد گفت فلسطینیان از ایمان، مقدسات، خاک وسرزمین و کرامت خود دفاع می کنند وبی شک همین پایداری تمامی تلاش ها وتوطئه ها را برای درهم شکستن عزیمت این ملت از جان گذشته، ناکام خواهد کرد.
در همین حال حمدین صباحی رییس حزب ملی گرای الکرامه مصر تعطیلی فوری وبدون قید وشرط سفارت رژیم اشغالگر قدس را در قاهره، فراخوانی سفیر مصر از تل آویو، توقف صادرات گاز مصر به رژیم صهیونیستی را خواستار شد.
کمال خلیل رییس جریان سوسیالیست های انقلابی نیز در این تظاهرات، نظام کنونی مصر را مزدور خواند و گفت این نظام از بیم آنکه طرح موروثی ریاست جمهوری مصر از سوی اسراییل و آمریکا مورد مخالف قرار نگیرد، حاضر به کمک مردم فلسطین برای رویارویی با صهیونیست های اشغالگر نیست.
گزارش های خبری نشان می دهد که اسراییل این بار چراغ سبز حمله به مردم بی دفاع فلسطین را از حسنی مبارک رییس جمهوری مصر دریافت کرده است.
مصر از جمله معدود کشورهایی عربی است که روابط سیاسی با رژیم اشغالگر قدس دارد و در سالهای اخیر بدون توجه به اعتراض احزاب اسلامی وملی این کشور امتیازات چندی از جمله فروش گاز با قیمت هایی بسیار نازل به تل آویو ارایه داده است.
مترجمام 1442**1369** شماره 083 ساعت 11:09 تمام
۰ نفر