۹ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۴۴
کد خبر: 81221346
T T
۰ نفر
تلاش فرانسه براي تقويت حضورش در بازار ميلياردي هند

دهلي نو- ايرنا- 'لوران فابيوس' وزير امور خارجه فرانسه كه روز دوشنبه به دهلي نو سفر كرده است، در ديدار با مقامات هند در خصوص راههاي گسترش مناسبات دو كشور گفت وگو كرد.

به گزارش ايرنا پيش از اين منابع رسانه اي خبر داده بودند كه فرانسه در نظر دارد در هند حدود ده ميليارد دلار سرمايه گذاري كند.

در همين راستا شركت سازنده معروف هواپيما در جهان يعني 'ايرباس' و شركت داروسازي معروف فرانسه 'سانوفي' در نظر دارند در هند واحدهاي توليدي راه اندازي كنند.

به گفته مقامات وزارت امور خارجه هند، شركت ايرباس در نظر دارد در واحدهاي توليدي خود در آسيا بين ده تا 15 ميليارد دلار سرمايه گذاري كند و قرار بوده پيشنهاد كتبي خود را در اين خصوص به مقامات هندي ارايه دهد.

از سوي ديگر شركت داروسازي سانوفي فرانسه در نظر دارد حدود 200 تا 300 ميليون دلار در هند سرمايه گذاري كند؛ مشروط بر اينكه دولت هند تمامي مجوزهاي لازم را فقط از يك محل صادر كند و مسايل مربوط به ماليات را نيز روشن سازد.

اكنون كه 'مودي' نخست وزير جديد هند فضاي بازتري را براي حضور سرمايه گذاران خارجي ايجاد كرده، مقامات كشورهاي صنعتي از آسيا تا اروپا يكي پس از ديگري با سفر به هندوستان تلاش مي كنند سهم بيشتري را از بازار يك ميليارد و 200 ميليوني اين كشور به خود اختصاص دهند.

گفته مي شود در سفر وزير امور خارجه فرانسه موضوعاتي مانند درخواست تضمين هايي در امور مربوط به ماليات، خريداري زمين و نيروي كار فني نيز مطرح شده است.

فابيوس روز جاري در دهلي نو با خانم 'سوشما سووراج' وزير امور خارجه و 'آرون جيتلي' وزير دفاع هند ديدار و گفت وگو كرد.

فابيوس و خانم سوشما سووراج در اين ديدار در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه اي و بين المللي از جمله بحران عراق و تأمين امنيت شهروندان هندي در عراق گفت وگو و تبادل نظر كردند.

فرانسه قرار است براي تأمين امنيت و انتقال شهروندان هندي از عراق، مساعدت و همكاري كند.

همكاري هاي استراتژيك دوجانبه در بخش هاي هوا فضا، انرژي، هسته اي، امور دفاعي و تروريسم از جمله محورهايي بود كه وزير امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلي نو درباره ديدارش با مقامات هندي به آنها اشاره كرد.

موضوع خريد جنگنده هاي رافائل از جمله محورهاي گفت وگوي وزير امور خارجه فرانسه با وزير دفاع هند عنوان شده است.

فرانسه خواهان تسريع در معامله خريد جنگنده هاي رافائل از سوي هند است.

آساق**2167**1504