۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81221098
T T
۰ نفر
امام جمعه فيروزكوه: آحاد مردم در قبال مساله روزه خواري مسؤولند

دماوند- ايرنا- امام جمعه شهرستان فيروزكوه گفت: تذكر به روزه خواران از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر است و آحاد جامعه در قبال آن مسؤوليت دارند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'عبدالعلي استيري' عصر دوشنبه در جلسه ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان فيروزكوه در سالن شهيد 'صفدر رشادي' ناحيه مقاومت بسيج شهرستان اظهاركرد: متاسفانه امروز دو فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر به يك واجب فراموش شده تبديل شده است.

وي گفت: اين مهم در دين مبين اسلام بر عهده آحاد جامعه اسلامي سپرده شده و مسؤولان بايد اهتمامي ويژه به آن داشته باشند.

حجت الاسلام استيري با اشاره به مشاهده برخي حرمت شكني ها نسبت به ماه ضيافت الله در منطقه، افزود: به فرموده امام رضا(ع) 'وقتي امر به معروف و نهي از منكر را از سر خود باز كرده و بر عهده ديگران مي گذاريد، بايد منتظر عقاب الهي باشيد'.

وي با انتقاد از عده اي كه حريم خصوصي را بهانه خود براي روزه خواري در ملأ عام در خودروها قرار مي دهند، تصريح كرد: بايد نسخه زيبايي براي رعايت شئونات اسلامي در منطقه پيچيد و برخورد مناسبي با حرمت شكنان انجام داد.

امام جمعه شهرستان فيروزكوه خواستار اجراي هرچه بهتر و پر رنگ تر تذكر لساني در مواردي از اين دست شد و ادامه داد: از دستگاه محترم قضا نيز انتظار مي رود همچون گذشته حمايت خوبي از آمران به معروف و ناهيان از منكر داشته باشد.

وي همچنين خواهان تدارك ديدن مكان ويژه اي همانند سنوات گذشته براي مسافران، گردشگران و زائراني كه نمي توانند روزه بگيرند شد و بيان كرد: بايد آحاد مردم و مسؤولان خود را در قبال اين مساله و برخورد با روزه خواري مسؤول بدانند.

در ادامه 'علي اصغر صالحي' داستان عمومي و انقلاب شهرستان فيروزكوه افزود: امر به معروف و نهي از منكر از افتخارات مذهب تشييع است.

وي با اشاره به كلامي از اميرالمؤمنين امام علي(ع) در نهج البلاغه كه 'امر به معروف را از حاكمان آغاز كنيد'، تصريح كرد: اين مساله مصداق عيني آزادي بيان است كه امروز از سوي جوامع غربي مطرح مي شود، اما اسلام 14 قرن پيش به آن اشاره داشته است.

تهرام/8142/1457/
۰ نفر