۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81220950
T T
۰ نفر
توصیه های پلیس به شهروندان برای جلوگیری از سرقت در ماه رمضان

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، به شهروندان توصیه كرد، بمنظور جلوگیری از سرقت در ماه مبارك رمضان، در زمان ترك منزل یكی از چراغ های خانه را روشن بگذارند.

سرهنگ «علی غیاثوند» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در ماه مبارك رمضان، برخی افراد نزدیك به زمان افطار منزل خود را برای رفتن به میهمانی ترك می كنند كه توصیه می شود این افراد در بستن در خانه حتی برای مدت كوتاه دقت كرده و حفاظ خانه را ببندند.

وی ادامه داد: شگرد برخی سارقان این است كه سر شب سرقت می كنند، یعنی از اوایل و با آغاز تاریكی شب اقدام به سرقت كرده و تا 10 تا 11 شب سرقت های خود را انجام می دهند.

سرهنگ غیاثوند ادامه داد: از سوی دیگر وقتی افراد منزل خود را ترك می كنند، حتما چراع خانه را روشن بگذارند و بهتر است از چراغ های تایمری استفاده شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: بهتر است افراد پس از ترك منزل، خانه را به همسایه ها بسپارند و همسایه ها نیز دقت كنند كه اگر فردی ناشناس در ساختمان تردد دارد، اطلاع دهند هر چند كه سر شب باشد و رفت وآمد به ساختمان نیز زیاد باشد.

سرهنگ غیاثوند گفت: وقتی مردم در زمان افطار به میهمانی می روند، از آن جاییكه پاركینگ ها برای پارك خودروهای میهمانان فضایی ندارد، افراد ناگزیر به پارك خودروهای خود در اطراف خیابان یا كوچه ها می شوند كه در این شرایط صاحبان خودرو باید قفل پدال را نصب كرده و خودروها به دزدگیر مجهز باشد.

وی با بیان اینكه باید افراد موارد ایمنی را برای به تاخیر انداختن كار سارقان رعایت كنند، افزود: خانم ها نباید كیف خود را در زیر صندلی یا در صندوق قرار دهند حتی برای چند لحظه كوتاه، زیرا این اقدام موجب جلب توجه برخی افراد می شود.

اجتمام(4) 9105 ** 1071