۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۵
کد خبر: 81219983
T T
۰ نفر
جامعه روحانیت مبارز: ناآرامی عراق حاصل تبانی نامبارك فتنه گران و دشمنان دیرینه امت اسلامی است

تهران- ایرنا- جامعه روحانیت مبارز با انتشار بیانیه ‌ای ضمن تبریك فرارسیدن ماه مبارك رمضان به عموم مسلمین جهان، اعلام كرد: آنچه امروزه از پریشانی و ناآرامی و جهل و خشونت در عراق می‌گذرد، حاصل تبانی نامبارك فتنه‌گران و دشمنان دیرینه امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه كه توسط آیت الله محمدعلی موحدی كرمانی قائم مقام دبیر كل جامعه روحانیت مبارز منتشر شده، آمده است: ملت آگاه و مؤمن! اینك كه سرزمین اسلامی ما در صحنه‌های مهم خارجی و مقابله با تحریم و در راه رشد اقتصادی، شرایط خاص و همراه با تحول را تجربه می‌كند، بیش از پیش نیازمند همبستگی است؛ اكنون ایران اسلامی در آستانه گرفتن تصمیمات بزرگ و تعیین‌كننده است و در صحنه داخلی، باید از چرخه معیوب اقتصادی خارج شویم.

این بیانیه می افزاید: در حوزه روابط خارجی با اراده‌ای محكم وهوشمندی و پایداری و رعایت عزت و مصلحت باید موانع رشد را برداریم و از منافع و حقوق خود حفاظت كنیم، این خواسته‌ها با مشاركت همه ملت و گروه‌ها ممكن است.

در ادامه این بیانیه بیان شده است: بی‌گمان، در این مسیر پر پیچ و خم و طولانی، دولت خدمتگزار باید از حمایت همه طبقات و پشتوانه مردمی برخوردار باشد، بدبینی، بی‌اعتمادی، دستیابی به نتیجه دلخواه مطلوب رهبری و مردم را دشوارتر می‌كند و بیش از پیش دستمایه اسلام هراسی و ایران ستیزی می‌گردد.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه تاكید كرده است: از یاد نبریم كه سیره رهبر آگاه و فرزانه نظام، همواره تاكید بر همنوایی و پیوستگی میان قوا و دوستداران انقلاب و اتكاء به مردم و تأكید بر اصول و آرمان‌های اسلامی بوده است و تاریخ ما نشان می‌دهد كه اصلی‌ترین مانع بر سر منافع بدخواهان ایران و اسلام، باورمندی مردم این سرزمین به اصول و آرمان‌هاست.

این بیانیه می افزاید: مردم و مدیران انقلابی ما به خوبی دریافته ‌اند كه هیمنه بین‌المللی كشورمان و خنثی كردن ماجراجویی‌های دشمنان با كمترین هزینه ارمغان همین همراهی‌هاست؛ به هوش باشیم كه اختلاف و بددلی و خودخواهی و گروه‌گرایی، این باورهای مقدس و اصیل را تباه نكند!

در این بیانیه آمده است: آنچه امروزه از پریشانی و ناآرامی و جهل و خشونت در عراق می‌گذرد، حاصل تبانی نامبارك فتنه‌گران و دشمنان دیرینه امت اسلامی است. استكبار، صهیونیسم جهالی وحاكمان وابسته و ستمگر منطقه با به خدمت گرفتن مثنی غافل و سربازان بی‌جیره و مواجب خشونت و ترور، پی در پی در آتش نامقدس این فجایع ضدانسانی می‌دمند و آسایش و ثبات را از ملت مظلوم عراق سلب كرده‌اند.

همچنین در ادامه این بیانیه گفته شده است: دفاع از امت اسلامی و اسلام عزیز، جلوگیری از قتل و خونریزی، رسالت حتمی و یا بسته همه اهل اسلام است. چنانكه رهبر فرهیخته ما فرمود عراق آن گاه روی آرامش خواهد دید كه بیگانگان دست از دخالت و عداوت در آن بردارند.

این بیانیه می افزاید: آفرین بر مراجع گرانقدر دینی و بخصوص حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی كه توجه آگاهانه به خطرات پیش آمده برای امت اسلامی را وظیفه و رسالت خود دانستند و آن را با صلابت و صراحت اعلام داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیدیم كه ملت مسلمان عراق نیز به دعوت مرجعیت والای شیعه، صمیمانه، پاسخ مثبت داد و برای دفاع در مقابل تجزیه‌طلبی و واپس‌گرایی و فتنه گری‌های، گام پیش نهاد بر همه ما است كه از آرمان به حق و انسانی ملت عراق حمایت و دفاع كنیم.

جامعه روحانیت مبارزه همچنین تاكید كرده است: انقلاب اسلامی ایران برای پاسداری از كیان اسلام، مرز نمی‌شناسد و خود را به هیچ سرزمینی محدود نمی‌كند. امت واحده اسلامی، در ایران و سوریه و افغانستان و عراق، كرانی واحد دارد. انتخابات سوریه ادامه روند اصلاحی دولتمردان آن دیار برای پاسخگویی به مطالبات مردم سوریه است. همچنین برگزاری انتخاباتی سالم در افغانستان با مشاركت دولتمردان و نهادهای بین‌المللی زمینه ساز اجرای خواست مردم خواهد بود.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه از همه حركت‌های صحیح، مردمی و قانونی ملت‌های مسلمان منطقه حمایت می‌كند و به همه اختلاف‌انگیزان، جنگ‌طلبان و عاملان بیگانه هشدار می‌دهد و مطمئن است سرنوشت شوم و دردناكی در انتظار آنان است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به كسالت رییس مجلس خبرگان رهبری آمده است: در روزهای گذشته مردم سرزمین ما با حادثه ناگوار بیماری حضرت آیت‌الله مهدوی‌كنی رو به رو شد. این سرباز وفادار و راستین اسلام و اهل بیت (ع) و یار پارسا و فداكار انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از سرمایه‌های ارزشمند نظام و مردم ما است. در آستانه ماه استجابت دعا، همنوا با دعای خیر ملت مومن، از بارگاه حضرت حق، برای وجود پر خیر و بركت ایشان شفاء و عافیت و سلامت طلب می‌ كنیم.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه حلول ماه مبارك رمضان را به عموم مسلمین جهان تبریك گفته و بیان كرده است: جانمایه روزه ‌داری، در بیان اولای دین مبین، كسب تقوا و پرهیز از محرمات الهی است. این انگیزه شریف، آنگاه كه ذهن و زبان مومن را از نور معرفت لبریز كند، با عبور از قلمرو فردی، به تنظیم روابط اجتماعی می‌انجامد و جامعه را به صلاح و فلاح فرا می‌خواند.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه با تاكید بر اینكه روزه‌دار راستین، جامعه ساز و مسئولیت‌پذیر است، بیان می كند: والاترین ثمره جدو جهد سی روزه مومنان در لبیك به دستور 'استعینو بالصبر و الصلاة' و مسجد‌نشینی و مناجات و قرآن بر سر گرفتن و تعدیل غرایض همراه با تعالی روح، 'مواسات' و همبستگی جمعی است.

این بیانیه می افزاید: نشان این همبستگی نیز چنانكه در قول و فعل اهل بیت (ع) پیدا است، توجه به نیازمندان، صلح و رحم، محبت، غفر و خیرخواهی است و در یك كلام پاسداشت مرزهای شرعی اخلاقمداری و معنویت در سپهری اجتماعی است. هر مرد و زن مسلمان كه با این دانایی به استقبال رمضان برود، روزه در مكتب «صبر جمیل» می‌بیند و با عبور از خود، «امت» را پاس می‌دارد و به «حیات طیبه» می‌رسد.

جامعه روحانیت مبارز همچنین از همه علماء، ائمه جمعه و جماعات، خطباء، صداوسیما، رسانه‌ها و صاحبان تریبون می‌خواهد در ترویج این فرهنگ تعالی و توسعه این مفاهیم حیاتبخش، اهتمام كافی نموده و از فرصت رمضان كمال استفاده را كنند چرا كه توجه به فرهنگ متعالی دینی و ارزشهای اجتماعی ما، سرمایه اصلی رشد و شكوفایی و اقتدار ملی است و تلاش برای تعمیق و تصحیح فرهنگی رسالت همگانی است.

سیام*9254**1449
۰ نفر