۸ تیر ۱۳۹۳، ۹:۱۶
کد خبر: 81219100
T T
۰ نفر
ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت راهگشای حل بسیاری از مشكلات است

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به حلقه مفقوده بین دانشگاه و ادارات و صنایع گفت : برقراری ارتباط دو سویه بین مراكز علمی ،آموزشی با ادارات و صنایع بسیاری از مشكلات فعلی جامعه را حل می كند.

به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی شنبه شب در شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه در استان فارس بیان كرد:

فعالیت های علمی و دانشگاهی باید كاربردی باشد كه این مهم با ارتباط متقابل با بخش صنعت نیز امكان پذیر خواهد شد.

ایمانی اظهارداشت: دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی باید ارتباط متقابل داشته و از ظرفیت های یكدیگر استفاده كنند زیرا امكانات عظیمی در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی وجود دارد كه در صورت استفاده مناسب بسیار از مسائل جامعه را حل خواهد كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: مسوولان ارشد دولت باید پاسخ گوی مشكلات دانشگاه در ارتباط با دستگاه های اجرایی باشند چرا كه در دانشگاه امكانات عظیمی وجود دارد كه در جامعه باید پیاده و در اداره كشور استفاده شود.

وی با بیان اینكه ایجاد و توسعه كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها مورد تاكید مقام معظم رهبری است ادامه داد: دانشگاه باید مواضع و راهكارهای خود در مسائلی از جمله اقتصاد مقاومتی، ازدیاد نسل و سلامت جامعه را مشخص و در موضوعات به صورت ویژه فعالیت كند.

امام جمعه ادامه داد: نباید دانشگاهی كه مبدأ تحولات است را در حد یك حزب و تشكیلات سیاسی تنزل دهیم زیرا این تنزل خطر جدی برای كشور است.

وی افزود: دانشگاه ما در حركت است و اگرچه ممكن است منافع سیاسی جمع خاصی اقتضا كند اما نباید دانشگاه به یك تشكل سیاسی تبدیل شود.

ایمانی عنوان كرد: دانشگاه مركزی برای تضارب افكار و تبادل اندیشه است كه دولت و مسئولان باید نسبت به جلوگیری از تنزل دانشگاه از جایگاه خود، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.ك/2

7382/ 667