۴ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8120840
T T
۰ نفر
جشن میلاد مسیح (ع) در زادگاهش در فلسطین آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/04 فرهنگی.میلاد.عیسی.فلسطین بیروت - آیین های عید میلاد حضرت مسیح (ع ) از عصر امروز چهارشنبه در شهر بیت لحم زادگاه آن حضرت در فلسطین آغاز شده است.
به همین مناسبت شماری از مردم فلسطین بویژه مسیحیان این سرزمین در خیابان های بیت لحم راهپیمایی کرده و در مرکز آن به تماشای نمایش های هنری و شنیدن موسیقی پرداختند. ظهر امروز نیز یک راهپیمایی در قدس با حضور فواد طوال اسقف مسیحیان این شهر به سمت کلیسای المهد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شماری از نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت خودگردان فلسطین تامین امنیت آیین های جشن میلاد حضرت مسیح در شهر بیت لحم و دیگر شهرهای فلسطینی را بر عهده گرفته اند.
بر اساس تقویم طوایف مسیحی غربی ، مراسم جشن میلاد حضرت مسیح از روز چهارشنبه آغاز می شود. در همین راستا، بیت لحم عصر امروز از فواد طوال اسقف طایفه مسیحیان لاتینی استقبال کرد. دهها هزار نفر از جهانگردان و شهروندان فلسطینی نیز به این شهر رفته اند.
قرار است محمود عباس رییس حکومت خودگردان در مراسم نیمه شب امشب که در کلیسای المهد زادگاه مسیح با حضور میشل صباح برگزار می شود شرکت کند.
مسیحیان فلسطین آیین های امسال عید میلاد مسیح را در شرایط بسیار دشوار ناشی از احداث دیوار نژادپرستانه حایل از سوی رژیم صهیونیستی و محاصره مناطق فلسطینی ، در فضایی حزن انگیز برگزار می کنند.
این آیین ها در شرایطی برگزار می شود که مسیحیان غزه محاصره شده ، جشن میلاد حضرت مسیح را در اعتراض به تداوم محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی لغو کرده اند.
اکنون حدود دو سال است که باریکه غزه در محاصره اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب و سکوت کشورهای عربی قرار دارد.
خاورم ** 2082 ** 265 شبد 1551 شماره 203 ساعت 20:48 تمام
۰ نفر