۴ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8120839
T T
۰ نفر
مقام ارشد حزبی پاکستان : دهلی نو باید فرایند صلح را پیگیری کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/04 کلیات.پاکستان.احزاب سیاسی.هند اسلام آباد - رهبر شاخه نواز مسلم لیگ پاکستان روز چهارشنبه با اشاره به تهدیدات اخیر مقام های هندی علیه آن کشور تاکید کرد دهلی نو باید فرایند صلح را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا ، محمد نواز شریف در جمع خبرنگاران با انتقاد از مقام های هندی افزود: دهلی نو باید برای اثبات دخالت پاکستان در حوادث بمبئی مدارک قاطعی ارایه دهد.
وی تاکید کرد مردم و دولت پاکستان خواستار صلح هستند و تروریسم را به هر شکلی که باشد به شدت محکوم می کنند .
نواز شریف گفت : پاکستان حل و فصل مسالمت آمیز همه مسایل برسر میز مذاکره را خواستار است ،هند باید از متهم کردن پاکستان به دست داشتن در حملات بمبئی خودداری کند .
رهبر شاخه نواز مسلم لیگ افزود: هر دو کشور باید از سیاست هایی که ممکن است منجر به اغاز جنگ در منطقه شود خودداری کنند زیرا پاکستان خود قربانی تروریسم است .
هند روز دوشنبه اعلام کرده بود که جامعه بین المللی پاکستان را برای برچیدن شبکه های تروریستی در خاک خود که بزرگترین خطر برای امنیت جهانی به شمار می رود ، به قدر کافی تحت فشار قرار نداده است .
پاراناب موکرجی وزیر امور خارجه هند روز گذشته تصریح کرده بود که دهلی نو پس از حملات بمبئی حمایت جامعه بین المللی را برای مقابله با حوادثی که در هند رخ می دهد خواستار شد .
موکرجی افزود : این ساختار تروریستی در پاکستان بزرگترین خطر تروریستی برای صلح و امنیت در سراسر جهان متمدن است .
آساق 235;215#;215# شماره 202 ساعت 20:48 تمام
۰ نفر