۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۴۱
کد خبر: 81205535
T T
۰ نفر
استاندار فارس: آسيب هاي آتش سوزي در منابع طبيعي جبران ناپذير است

شيراز- ايرنا- استاندار فارس گفت: آتش سوزي در عرصه هاي منابع طبيعي و تداوم آن، خسارت ها و آسيب هاي فراوان و جبران ناپذيري را به دنبال دارد.

به گزارش ايرنا، سيد محمد احمدي، شامگاه سه شنبه در جلسه كارگروه مشترك ملي - استاني بررسي طرح جامع مديريت پيشگيري و اطفا ‌حريق در جنگل ها و مراتع كشور در شيراز افزود: با توجه به اهميت موضوع، تمام دستگاه هاي متولي موظفند در مواقع بروز بحران و حوادث از جمله آتش سوزي، با تمام امكانات براي مقابله با آن بحران بسيج شوند و با هم افزايي نيروها و تجهيزات، از بروز خسارت هاي بيشتر و گسترده تر جلوگيري كنند.

وي، استفاده از ظرفيت هاي نيروهاي مردمي در مهار آتش سوزي عرصه هاي طبيعي را در كاهش خسارت ها بسيار اثرگذار دانست و گفت: مردمي كه در مناطق حاشيه اي عرصه هاي در معرض خطر آتش سوزي سكونت دارند بايد نسبت به اين موضوع آگاهي لازم را داشته باشند؛ همچنين هشدارهاي لازم از سوي مراجع ذيصلاح را دريافت كنند تا در مواقع بروز آتش سوزي بتوانند براي مقابله با آن وارد عمل شوند.

استاندار فارس، عرصه هاي منابع طبيعي را متعلق به عموم مردم دانست و اضافه كرد: ايجاد حس همكاري در مردم در زمينه مقابله با آتش سوزي در عرصه هاي طبيعي اهميت فراواني دارد.

احمدي گفت: شوراهاي اسلامي نيز ظرفيت مناسبي هستند كه مي توان با استفاده از اين ظرفيت، نيروهاي مردمي را در اين زمينه به كار گرفت و كمبود نيروي انساني و امكانات دستگاه هاي مسئول را جبران كرد.

وي، شناسايي امكانات موجود و لوازم مورد نياز مناطق مختلف استان براي مقابله با آتش سوزي عرصه هاي طبيعي را ضروري دانست و گفت: بايد برخي تجهيزات و امكانات ضروري در مناطق پرخطر و در معرض آسيب، براي مقابله موثر با آتش سوزي عرصه هاي طبيعي ذخيره سازي شود.

به گزارش ايرنا، در اين جلسه در خصوص پيش نويس طرح جامع مديريت پيشگيري و اطفا حريق در جنگل ها و مراتع كشور نيز بحث و تبادل نظر شد.ك/2

678/ 667 ** 2023
۰ نفر