۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۸
کد خبر: 81205329
T T
۰ نفر
مديركل دفتر فني استانداري اردبيل خواستار ارتقاي فرهنگ ترافيك در استان شد

اردبيل - ايرنا - مديركل دفتر فني استانداري اردبيل خواستار ارتقاي فرهنگ ترافيك در استان شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي استانداري اردبيل ، حميد لطف اللهيان در جلسه كارگروه استاني ارتقاي فرهنگ ترافيك استان از تعيين خط مشي آينده و برنامه ريزي عملياتي در راستاي ارتقاي فرهنگ عمومي در زمينه مسائل ترافيكي خبر داد.

وي افزود: بسترسازي براي نهادينه شدن رعايت قوانين و مقررات براي كاستن از مشكلات ترافيكي كه به كاهش مشكلات اجتماعي و اقتصادي و ارتقاي بهره وري نيز كمك خواهد كرد از اهداف كارگروه ارتقاي فرهنگ ترافيك استان است.

وي به نقش آموزش در نهادينه شدن رعايت مقررات اشاره كرد و گفت: در كنار استفاده از اقلام اطلاع رساني و رسانه هاي مختلف اين مهم بايد از آموزش و پرورش شروع شود.

وي اظهار كرد: در همين راستا و در قالب تفاهم نامه اي كه بين آموزش و پرورش استان و شهرداري منعقد شده اقدامات مفيدي از جمله برگزاري برنامه هاي گوناگون آموزشي و ترافيكي براي دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي پيش بيني شده است.

وي افزود: توزيع فيلم ها و گزارش هاي آموزشي در بين مردم ، برنامه ريزي براي ايجاد پارك ترافيك در شهرهاي استان ، برگزاري دوره هاي آموزشي حين خدمت و بازآموزي رانندگان با اقدام اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان و درخواست از امامان جمعه استان براي طرح اين موضوع مهم در خطبه هاي نماز جمعه از ديگر تصميم هاي اتخاذ شده در اين زمينه است.

8123/594/530