۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81204962
T T
۰ نفر
دادستان مركزگلستان: با هنجارشكنان و قانون گريزان برخورد مي شود

گرگان - ايرنا- دادستان مركز استان گلستان گفت: برخورد با هنجارشكنان و قانون گريزان از اهداف و برنامه هاي مهم دادستاني شهرستان گرگان است.

'عباس پورياني' روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا همچنين با تاكيد بر نظارت بر حسن اجراي قوانين، اظهار كرد: دادستاني شهرستان گرگان اين موارد را با جديت پيگيري خواهد كرد.

وي افزود: ضابطان قضايي موظف هستند با جرائم مشهود برخورد قانوني نموده و موارد را به منظور رسيدگي فوري، در كمترين زمان به اين مرجع قضايي اعلام نمايند.

دادستان شهرستان گرگان همچنين با تاكيد بر عزم جدي دستگاه قضايي استان گلستان مبني بر كاهش جمعيت كيفري زندان ها، اضافه كرد: كاهش اطاله دادرسي نيز از اولويت هاي برنامه ريزي شده، در سال جاري است و در سالي كه با محور مديريت جهادي از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است، با جديت بيشتري دنبال خواهد شد.

پورياني درباره سياست حبس‌زدايي نيز گفت: براساس بخشنامه اي كه از سوي رييس قوه قضاييه اعلام شده است، حبس زدايي و استفاده از مجازات هاي جايگزين آن در دستور كار دادسراي مركز استان قرار مي گيرد.

دبير كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان گلستان همچنين اعلام آمادگي كرده و تصريح نمود: از سرمايه گذاراني كه اهليت سرمايه گذاري آنان تأييد شود، حمايت قانوني در جهت رونق و توسعه اقتصادي استان به عمل مي آيد.

دبير ستاد احياء امر به معروف گلستان در ادامه تأكيد كرد: تمامي دستگاه هاي اجرايي ملزم به رعايت دستورالعمل عفاف و حجاب و اجرايي نمودن مضامين آن در مجموعه خود هستند و بر امر ترويج و توسعه فرهنگ اسلامي و معروفات ديني توجه و اهتمام ويژه داشته باشند.

پورياني تصريح كرد: با هر گونه مظاهر فساد اخلاقي و بدحجابي در استان نيز برخورد قانوني خواهد شد.

وي ادامه داد: دستگاه انتظامي موظف است در صورت مشاهده موارد اين چنين، ضمن ارشاد، به برخورد با عوامل ترويج فرهنگ بدحجابي بپردازد و موارد خاص را فورا به دادسراي مركز استان گزارش نمايد.

دادستان گرگان، توجه به مقوله فرهنگ و اقتصاد را نيز مهم دانست و ياداور شد: پايبندي همه افراد جامعه به اصول ديني و دستورات الهي موجب حفظ جامعه از هرگونه فساد و تباهي خواهد شد.

پورياني در ادامه سياست هاي اطلاع رساني حقوقي را از الزامات برنامه دستگاه قضايي دانست و گفت: هفته قوه قضاييه بهترين فرصت به منظور تعامل هر چه بيشتر با وسايل ارتباط جمعي چون صداو سيما، خبرگزاري ها و روزنامه ها در جهت آشنا نمودن مردم با قانون و حقوق شهروندي آنها مي باشد.

دادستان مركز استان گلستان همچنين از اعلام آمادگي مسوولان دادسرا در جهت پاسخگويي به مردم و رسانه ها در هفته قوه قضاييه خبر داد و گفت: انتظار ما از رسانه ها اين است كه تلاش هاي دستگاه قضايي استان كه در راستاي ايجاد امنيت و آرامش عمومي و رفع مشكلات مردم انجام مي شود، را به خوبي اطلاع رساني كنند.

به گفته وي، در هفته قوه قضاييه 6برنامه در شهرستان گرگان با حضور مسوولان دادسراي مركز استان و مديران ارشد و كاركنان دستگاه قضايي گلستان اجرايي مي شود، كه حضور در گلزار شهدا و ديدار با خانواده معظم شهيدان و ايثارگران از آن جمله مي باشد.

وي ادامه داد: حضور مديران و كاركنان دستگاه قضايي در نماز جمعه، برگزاري جلسات ملاقات عمومي مسوولان دادسرا، بازديد از خانه سالمندان، ديدار با علماي شهرستان گرگان ، سخنراني در نمازجمعه و اعطاي مرخصي تشويقي به زندانيان از ديگر برنامه هاي هفته قوه قضاييه است.

پورياني اضافه كرد: بازديد مسوولان قضايي از زندان مركزي شهرستان، برگزاري مسابقات ورزشي ويژه كاركنان، حضور مديران ارشد و مسوولان دستگاه قضايي استان در برنامه هاي راديو و تلويزيون مركز گلستان از ديگر برنامه هاي ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه (يكم تا هفتم تير) است.

601