۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81204923
T T
۰ نفر

زنجان - ايرنا - معاون امور استانهاي سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران گفت: ماموريت اصلي رسانه توليد محصولات فرهنگي و برنامه سازي به منظور تاثيرگذاري در زندگي مردم است.

به گزارش ايرنا، كيومرث طهماسبي روز سه شنبه در مراسم تجليل از مقام آوران زنجاني هجدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استانها، در زنجان افزود: مي توان با ثابت نگاه داشتن كميت ها، براي كيفي سازي توليدات به منظور تاثيرگذاري بيشتر بر مخاطب اقدام كرد.

وي يادآورشد: قالب و ساختار برنامه توليد و پخش شده تفاوتي ندارد و مهم ميزان اثرگذاري آن بر مخاطبان است.

طهماسبي اظهار كرد: بايد باور كرد اگر به توليدات با چشم دقت نگاه شود، مي توان برنامه هايي با كيفيت تر و در نهايت تاثيرگذار تر براي مخاطبان توليد كرد.

معاون امور استان هاي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي گفت: نبايد هيچ موضوعي را ساده گرفت و بايد متوجه بود كه چه بسا پرداختن به موضوعات به نظر ساده، بيشترين تاثير را بر مخاطبان داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: امروز رسانه در حوزه فرهنگ رسالت شناسايي خلاهاي موجود در برنامه ريزي براي پركردن اين نقاط را دارد.

طهماسبي بر لزوم پيشبرد برنامه ها با همكاري و مشاركت تيمي تاكيد كرد و نتيجه كار تيمي را موثرتر از برنامه ها و اقدامات فردگرايانه خواند.

نماينده مردم خدابنده در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: عملكرد صدا و سيما در انعكاس اخبار مربوط به فتنه 88 بسيار مفيد و موثر بود و توانست عزم ملي را براي فروپاشي فتنه جزم كند.

حجت الاسلام سيد محمد موسوي سجاسي افزود: دشمنان نخستين برنامه خود براي ايجاد فتنه و توطئه در جهان اسلام را در ايران اسلامي مد نظر قرار داده بودند كه با خيزش مردم با شكست مواجه شدند.

وي با بيان اينكه مي توان امروز شاهد گسترش توطئه دشمنان در كشورهاي منطقه بود به تلاش مخالفان و معاندان اسلام براي جلوگيري از بيداري اسلامي اشاره كرد.

حجت الاسلام موسوي سجاسي يادآورشد: مسووليتي كه صدا و سيما بر عهده دارد، سخت و طاقت فرساست و بايد اين رسانه ملي براي جلب رضايت و توجه آحاد مردم برنامه ريزي كند.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي موفقيت هاي كسب شده توسط صدا و سيماي زنجان را حاصل تلاش و پشتكار كاركنان اين سازمان برشمرد.

وي ادامه داد: افراد به طور بالقوه داراي توانمندي و استعداد هستند اما برخي اين توانمندي را احتكار مي كنند.

حجت الاسلام موسوي سجاسي اظهار كرد: در مقابل برخي افراد تلاش مي كنند و به موفقيت هاي چشم گيري دست مي يابند.

مدير كل صدا و سيماي استان زنجان نيز در اين مراسم به رشد 100 درصدي توليد برنامه در اين سازمان اشاره كرد و از راه اندازي مركز ديجيتال شهر دندي در آينده نزديك خبر داد.

مرتضي صفري افزود: با راه اندازي اين مركز ديجيتال ميزان پوشش پخش برنامه هاي ديجيتالي در اين استان به 88 درصد مي رسد.

وي يادآورشد: بر اساس آخرين نظر سنجي انجام شده 73 درصد مردم اين استان از برنامه هاي صدا و سيماي زنجان استفاده مي كنند و رضايت 85 درصدي از كيفيت آنها دارند.

7319/596