۲ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8120179
T T
۰ نفر
وزیر صنایع الجزایر: ایران به لحاظ صنعتی کشوری پیشرفته است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/02 اقتصاد.ایران.الجزایر وزیر صنایع کشور الجزایر، جمهوری اسلامی ایران را کشوری پیشرفته در صنعت ارزیابی کرد و گفت : کشور ایران به خاطر استفاده مطلوب از فناوریهای روز دنیا حرکت روبه جلو را آغاز کرده است.
عبدالحمید طمار یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این به خاطر تبلیغات منفی رسانه های بیگانه ، ذهنیت مشوشی از صنایع ایران در ما ایجاد شده بود که با حضور درایران و بازدید از صنایع این دید و ذهنیت تغییر کرد.
وی اظهار داشت : خوشبختانه این بازدیدها باعث شد تا چهره واقعی ، ظرفیت ها و قابلیتهای صنعتی ایران برای ما مشخص شود.
وزیر صنایع الجزایر ، کیفیت تولیدات صنعتی ایران را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این تولیدات قابلیت رقابت در بازار کشور متبوعش و بازارهای جهانی را دارد.
طمار بابیان این مطلب که بدنبال ایجاد وتوسعه روابط صنعتی با جمهوری اسلامی ایران هستیم خاطرنشان کرد: در حوزه خودرو با شرکت های ایران خودرو و سایپا گامهایی برداشته ایم و محصولات این دو شرکت به الجزایر صادر شده است.
وی اعلام کرد: خوشبختانه روابط صنعتی دو کشور مسلمان ایران و الجزایر به مرحله تدارک تفاهم نامه رسیده که درآینده نزدیک به مرحله عقد قرارداد نیز خواهد رسید.
وزیرصنایع الجزایر در پایان اظهار امیدواری کرد، این روابط و تعامل ها زمینه ایجاد فرصت و مناسبت های بیشتری و همچنین ارتباط تنگاتنگ صنعتی را بین دو کشور فراهم سازد.
عبدالحمید طمار یکشبه شب در راس یک هیات صنعتی ضمن بازدید از کارخانه تولید سرامیک و کاشی (آپادانا سرام ) استان قزوین از نزدیک با ظرفیت و قابلیتهای این مجموعه صنعتی آشنا شد.
این کارخانه در 45 کیلومتری محور قزوین به بویین زهرا واقع شده است.
شبد1647**616**3404** شماره 053 ساعت 10:46 تمام
۰ نفر