۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81197513
T T
۰ نفر

مشهد- ايرنا- مدير كل امور تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: 70 درصد از بانوان شركت كننده در مراسم اعتكاف امسال در خراسان رضوي بانوان بوده اند.

حجت الاسلام محمود مرويان روز چهارشنبه در مراسم تجليل از فعالان اعتكاف در خراسان رضوي افزود: جضور فعال خواهران در مراسم اعتكاف مسئله ارزشمندي است، چراكه خواهران نيمي از فرهنگ سازي جامعه را بر عهده دارند.

وي با اشاره به افزايش 35 درصدي تعداد معتكفان در طول سالهاي 1392 و 1393 در خراسان رضوي گفت: بيش از 53 هزار نفر در مراسم اعتكاف امسال در مشهد و استان خراسان رضوي شركت كرده اند.

وي تصريح كرد: اين نشانه اين است كه جامعه ديني به حركت هاي ديني و اخلاقي و آمادگي براي نقش آفريني اجتماعي توجه وي‍ژه اي دارد.

وي اظهار كرد: در اين راستا 125 مسجد در مشهد و 538 مسجد در استان خراسان رضوي فعاليت هاي اعتكاف را پشتيباني كرده اند.

مرويان با اشاره به تغذيه فكري و فرهنگي معتكفان امسال گفت: در مراسم اعتكاف امسال 82 هزار محصول فرهنگي با همكاري آستان قدس و شهرداري مشهد در بين معتكفان توزيع شود.

وي خاطر نشان كرد: در اين راستا 70 هزار كتاب و كتاب مجله در بين معتكفان در مساجد استان خراسان رضوي توزيع شد كه 12 هزار عدد بوسيله شهرداري مشهد صورت گرفت.

شهردار مشهد نيز طي سخناني در اين مراسم با بيان اينكه اعتكاف تجلي رويش انقلاب است، گفت: در اين مراسم انسان هاي فرهيخته در اوج صفا و صميمت به خلوت دل پرداخته و دنياشان را با آخرت پيوند مي زنند كه خروجي آن طهارت نفس است.

سيد صولت مرتضوي افزود: وظيفه ما به عنوان خادمين مردم اين است كه به اين مبحث توجه كنيم ، چراكه در قبل از انقلاب و اوايل انقلاب اسلامي چه كسي از اعتكاف خبر داشت.

وي خاطر نشان كرد: اكنون چه شده است كه از مشهد مقدس به عنوان پايتخت معنوي تا دورترين روستا براي اعتكاف صف مي ببندند و اين هنر جمهوري اسلامي و هنر روحانيت است كه بايد به آن احسنت گفت.

مرتضوي خاطر نشان كرد: اعتكاف يك كار فرهنگي و اثرگذار قابل انتقال و قابل صدور است و من معتقدم كه اعتكاف جهان را فرا خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه در كل كشور 700 هزار نفر امسال در مراسم اعتكاف شركت كردند، افزود: در مشهد بايد ظرفيت سازي بيشتري براي اعتكاف ايجاد كنيم تا مشهد جايگاه ملي و بين المللي خود را به لحاظ اعتكاف در بين مردم پيدا كند.

شهردار مشهد در اين مراسم با اشاره به نگراني امام جمعه و علما از افزايش قيمت بليط اتوبوس گفت: افزايش 100 و 150 توماني بليط اتوبوس حقيقتا براي من تصميم سختي بود، چراكه فشار مضائفي روي قشر آسيب پذير وارد مي شود.

وي خاطر نشان كرد: شهرداري مشهد هم اكنون از بابت اوراق مشاركت ، سه هزار و 500ميليارد تومان و به دليل سيستم ربوي حاكم به بانك ها بدهكار است.

وي بيان كرد: شهرداري مشهد براي حفظ وضعيت موجود اعم از نگهداري فضاي سبز، رفت و روب و جمع آوري زباله و خدمات اتوبوسراني نياز به يك هزار ميليارد تومان اعتبار دارد.

وي در پايان گفت: در همين جا صادقانه به مردم اعلام مي كنم كه افزايش نرخ بليط اتوبوس علي رغم ميل باطني من بود و چاره اي نداشتيم.

در اين مراسم فعالان مراسم اعتكاف امسال استان خراسان رضوي تقدير شدند.

/659/7487