۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8119334
T T
۰ نفر
جبهه خلق برای آزادی فلسطین قطعنامه 1850 را خنجر به حقوق فلسطین دانست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/27 دمشق - جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای قطعنامه 1850 را خنجری به قلب حقوق تاریخی مردم فلسطین دانست .
در این بیانیه که یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، آمده است : شورای امنیت بعد از بی توجهی به اصل منازعه در منطقه و شکست سیاستهای جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی ، قطعنامه 1850 را صادر کرد که نشانگر دنباله روی اش از سیاستهای تجاوزکارانه آمریکا علیه مردم فلسطین است .
این جبهه با اشاره به حمایت شورای امنیت از دولت محمود عباس ، تشویق کشورهای عربی به حمایت از آن و توصیف مبارزه مردم فلسطین به تروریسم توسط شورا، قطعنامه 1850 را دخالت آشکار بین المللی در امور داخلی فلسطین برشمرد.
بیانیه در ادامه از نقش مشکوک حکومت خودگردان فلسطین در اعطای فرصت به صهیونیستها برای مخدوش ساختن هر چه بیشتر حقوق و اصول مردم فلسطین و استقبال از قطعنامه بشدت انتقاد کرد.
جبهه با تقدیر از لیبی به علت رای ندادن به قطعنامه نسبت به خطر موضعگیری عمده حکومتهای عربی در زمینه سرپوش گذاشتن بر جنایات سیاسی علیه مردم فلسطین هشدار داد.
در قطعنامه 1850 گفتگوهای تحت حمایت آمریکا میان اسرائیلیها و فلسطینیان غیرقابل بازگشت خوانده وخواسته شده برای رسیدن به یک معاهده ، تلاشهای دیپلماتیک بیشتری صورت گیرد.
این قطعنامه سه شنبه با 14 رای موافق و بدون رای مخالف در شورای امنیت به تصویب رسید و از میان کشورهای حائز حق رای تنها لیبی از رای دادن به آن امتناع کرد.
قطعنامه از دو طرف خواسته تا از برداشتن هر گامی که به اعتماد ]بین طرفین [ خدشه وارد کند یا باعث ایجاد پیشداوری درباره نتیجه مذاکرات شود، خودداری کنند.
مذاکرات مورد اشاره در قطعنامه 1850 اولین بار در شهر آناپولیس ایالت مریلند آمریکا در ماه نوامبر 2007 برگزار شد و هدف آن استقرار صلح در خاورمیانه پیش از پایان دوران ریاست جمهوری جورج بوش در 20 ژانویه 2009 بود.
خاورم 3 1184**1527**1577**2312**شبک شماره 144 ساعت 23:32 تمام
۰ نفر