۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8119313
T T
۰ نفر
آرمان ملی: 34سناتورافغانستان، با وجود پایان دوره، فعالیت می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/27 کابل - روزنامه آرمان ملی افغانستان روز چهارشنبه خبر داد: برغم پایان دوره نمایندگی 34 نفر از نمایندگان مجلس سنا، آنان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، این نشریه این حضور را غیر قانونی دانست و افزود: آنان از نمایندگان شوراهای شهرستان ها هستند که توسط مردم برای مدت سه سال انتخاب شده بودند.
این نشریه بدون اشاره به زمان پایان نمایندگی این افراد اضافه کرد: این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قرار است در اواسط بهار سال 1388 شمسی برگزار شود.
آرمان ملی با ابراز تعجب از ادامه کار این نمایندگان پرسید در چنین شرایطی معلوم نیست که ادامه دوره ماموریت این عده توسط چه نهادی و بر بنیاد کدام قانون صورت گرفته است .
به نوشته روزنامه یاد شده تاکنون پارلمان افغانستان به ملت چیزی نگفته و برای روشن شدن اذهان عمومی هم پاسخ روشنی ارائه نشده است .
بر اساس قانون اساسی افغانستان این 34 نفر جدا از کسانی هستند که توسط رئیس جمهوری منصوب می شوند.
رئیس جمهور مطابق قانون صلاحیت تمدید دوره خدمت نمایندگان پارلمان را که از سوی مردم انتخاب شده اند و دوره کاری آنان پایان یافته است ، ندارد روزنامه مزبور نوشت: سکوت معنا دار حکومت در این مورد این نکته را می رساند که دولت نمی خواهد موضوع از مجرای اصلی حل شود.
آرمان ملی ادامه فعالیت این افراد را تخطی از قانون دانست و نوشت: این کار روند تصویب قوانین را در مجلس با چالش رو به رو می کند، زیرا مجلس سنا بخشی از پارلمان افغانستان است .
به اعتقاد نگارنده سرمقاله آرمان ملی ادامه این وضعیت نمی تواند برای دولت کارآمد باشد، حکومت باید برای وضعیت پیش آمده در پارلمان اندیشه ای کند.
مجلس سنای افغانستان 102 عضو دارد.
شورای ملی افغانستان متشکل از مجلس نمایندگان و مجلس سنا است .
آساق 1415**332** شماره 123 ساعت 19:13 تمام
۰ نفر