۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 81188903
T T
۰ نفر

صیفی جات روی دست كشاورزان دزفول مانده است

۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 81188903
صیفی جات روی دست كشاورزان دزفول مانده است

دزفول - ایرنا - فرماندار ویژه دزفول گفت: بروز مشكل در صادرات محصولات كشاورزی دزفول به كشورهای عراق و اكراین ، موجب تلنبار شدن 600 هزار تن صیفی جات روی دست كشاورزان منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'حبیب الله آصفی ' روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهرستان دزفول در شهر میانرود با اشاره به حجم بالای تولید صیفی جات در این شهرستان افزود:در حالی كه در سالهای گذشته شاهد افزایش حجم صادرات به كشورهای روسیه ، ازبكستان و آذربایجان بودیم این روند از سال گذشته با مشكل آغاز شده است.

وی اظهار كرد: مشكلات داخلی پیش آمده در كشورهای عراق و اوكراین ضربه بزرگی به كشاورزی منطقه وارد كرد و باعث شد حدود 600 هزار محصول صیفی جات دزفول در منطقه تلنبار شده و قیمت سایر محصولات را نیز پایین بیاورد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به مشكلات بخش كشاورزی افزود: به دلیل سیاست های غلط گذشته ، بخش كشاورزی متحمل خسارات سنگینی شده است.

وی افزود: با وجود این مشكلات سالانه حجم زیادی محصول كشاورزی در دزفول تولید می شود اما كشاورزان منطقه به رغم هزینه سنگین برای كشت و تولید این محصولات برای فروش آنها با مشكل مواجه اند.

آصفی گفت: حجم پول در گردش و نقدینگی در دزفول بسیار بالاست ولی به دلیل نوسانات قیمت ارز،بالا رفتن قیمت دلار و یك سوم شدن قیمت ریال و بی ثباتی قیمت ها ،سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

وی با بیان اینكه فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش كشاورزی شده است گفت: اولویت برنامه های دزفول برنامه ریزی برای فروش محصولات كشاورزی است.

آصفی بازدهی باغات دزفول را بسیار پایین دانست و گفت: به رغم ظرفیت بالای منطقه در كشت و تولید محصولات گرمسیری، كشاورزان منطقه در خصوص كشت و تولید سایر محصولات گرمسیری از قبیل كیوی هیچ گونه دانشی ندارند.

در این نشست اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه دزفول در خصوص مشكلات این شهرها به ویژه مشكل مجتمع های دامپروری به بحث وتبادل نظر پرداختند.

7278/648/ 1495
۰ نفر