۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 81187003
T T
۰ نفر

سيد حسن خميني: انسانيت وام دار نگاه اسلام به زن است

۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 81187003
سيد حسن خميني: انسانيت وام دار نگاه اسلام به زن است

تهران - ايرنا - حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني گفت: زماني كه غربيها بر سر انسان بودن زن بحث داشتند پيامبر اسلام برابري زن و مرد را مطرح كرد، به همين خاطر انسانيت به نوعي وام دار نگاه اسلام زن است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد حسن خميني دوشنبه شب در ديدار با زنان نخبه جامعه در حسينيه جماران افزود: اساسا برتري مرد به دليل نگاه به موضوع قدرت و توان بدني بود اما پس از ظهور اسلام ملاك برتري تقوا و دانش شد.

وي با اشاره به مطلبي از 'ابوسعيد خدري' در خصوص تقاضاي زنان براي علم آموزي از پيامبر (ص) افزود: پيامبر (ص) دو روز در هفته براي علم آموزي زنان معين كردند.

سيد حسن خميني ادامه داد: در نگاه پيامبر (ص) انقلاب عظيمي نهفته بود و آن تغيير ملاك برتري قدرت در جامعه بود و پس از آمدن اسلام ملاك برتري انسان تقوا و دانش شد.

وي افزود: هزار سال طول كشيد تا شعر توانا بود هر كه دانا بود معنا شود؛ در واقع امروز كسي كه دانش بيشتري دارد، قدرتمند تر است.

وي با اشاره به نگاه متفاوت امام خميني (ره) نسبت به زن افزود: در اثر انقلاب اسلامي درهاي جامعه به روي قشر متدين و خصوصا زنان باز شد و آنان در عرصه هاي متفاوتي وارد شدند.

وي خانواده را محور جامعه معرفي كرد و افزود: محوريت زن در خانواده يكي از محورهاي وجود اوست. زنها نقش هاي مهمي در جامعه دارند كه نياز به معرفي آنها است.

وي مرز حضور زنان در جامعه را رعايت كردن عفاف دانست و گفت: عفاف علت رمز بقاي جامعه است و با رعايت آن از سوي مردان و زنان، جامعه به سعادت مي رسد.

وي گفت: زنان بايد بيشتر از هر فرد ديگري تلاش كنند و با دانش اندوزي در جامعه، ارزشمند بودن را به نمايش بگذارند و با پاسداشت مرزهاي مهم (عفاف)، به حيات اجتماعي كه دستور دين ماست عمل كنند.

همچنين در اين مراسم تعدادي از زنان نخبه ورزشكار، هنرمند و انديشمند به ارائه نظرات خود در خصوص اين قشر از جامعه پرداختند.

** شبد ** 1528 ** 1293 ** 1597
۰ نفر