۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81186335
T T
۰ نفر
هواشناسي گلستان از آغاز مجدد بارش هاي رگباري و آبگرفتگي معابر خبرداد

گرگان - ايرنا- اداره كل هواشناسي گلستان ظهر دوشنبه در اطلاعيه اي از آغاز مجدد بارش هاي رگباري و آبگرفتگي معابر در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، در اين اطلاعيه آمده است: بررسي الگوهاي پيش يابي حاكي از شكل گيري جريانات خنك و مرطوب شمالي از سه شنبه شب مورخه 13/3/93 بر روي استان مي باشد كه در روز چهارشنبه با ناپايداري هاي تراز مياني جو همراه خواهد شد.

پيامد اين سامانه هوايي در استان گلستان گاهي وزش نسبتاً شديد باد، مواج شدن دريا، ابري شدن آسمان، رگبار باران و آذرخش (رعد وبرق) در ارتفاعات، بارش تگرگ و كاهش دماي هوا خواهد بود.

اداره كل هواشناسي گلستان افزوده است: به دليل بارش هاي رگباري، آبگرفتگي برخي از معابر عمومي نيز دور از انتظار نيست.

اين سامانه ناپايدار جوي صبح پنجشنبه هفته جاري از فراز استان عبور خواهد كرد.

جاري شدن سيلاب در عصر و شامگاه پنجشنبه گذشته در استان گلستان كه در پي بارش هاي رگباري روي داد، باعث واردآمدن خسارت فراواني به منازل مسكوني، ابنيه و تاسيسات، شبكه هاي آب و برق و اراضي كشاورزي بويژه در شهرستان هاي علي آبادكتول، راميان، آزادشهر، گنبدكاووس و روستاهاي آق قلا شد.

ايستگاه هاي هواشناسي گلستان نيز امروز، وضعيت جوي استان در روز سه شنبه (فردا) را قسمتي تا نيمه ابري، بتدريج ابري، در بعد از ظهر همراه با رگبار و آذرخش (رعدوبرق) و وزش باد پيش بيني كردند.

همچنين براي روز چهارشنبه هفته جاري، هوايي نيمه ابري تا ابري، گاهي همراه با رگبار و آذرخش (رعد و برق) و وزش باد پيش بيني شده است.

هواي گرگان مركز استان گلستان هم اكنون با دماي 35درجه سانتي گراد، نيمه ابري بوده و باد با سرعت پنج متر بر ثانيه (17كيلومتر بر ساعت) در جهت شمال شرقي در حال وزش است.

601