۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8117478
T T
۰ نفر
وزیر کشور لبنان وقوع عملیات بزرگ امنیتی در این کشور را محتمل دانست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/16 سیاسی.خارجی.لبنان بیروت - وزیر کشورلبنان گفت این احتمال وجود دارد که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس ملی لبنان ، عملیات بزرگ امنیتی روی دهد.
به گزارش ایرنا ازبیروت ، زیاد بارود جمعه شب در گفت وگویی تلویزیونی در این باره اظهارداشت با این حال برگزاری انتخابات مجلس در موعد مقرر آن اولویت استراتژیک دولت است .
گروه 14 مارس لبنان نیز با تاکید بر ضرورت برگزاری به موقع انتخابات مجلس لبنان ، نسبت به احتمال وقوع ترورهای سیاسی جدید در این کشور هشدار داده است .
پیش از این سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی نیز پیش بینی مشابهی کرده است .
در همین حال برخی محافل نیز احتمال به تعویق افتادن انتخابات مجلس را محتمل دانسته اند اما هم سران گروه 8 مارس و هم گروه 14 مارس بر ضرورت برگزاری به موقع آن تاکید دارند.
این انتخابات قرار است بهار سال 2009 با رقابت شدید بین شخصیتهای مستقل و تشکل های گروهای 14 و 8 مارس برگزار شود.
این انتخابات به دلیل رقابت سنگین گروهها و تشکل های موجود در دو جبهه 8 و 14 مارس و تلاش آنان برای بدست گیری اکثریت تعیین کننده در مجلس بسیار با اهمیت بوده و بسیاری از شخصیتهای سیاسی لبنان از ماهها قبل در این زمینه فعال شده اند.
پس از ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان روز هشتم مارس سال 2005 بیش از یک میلیون نفر از مردم لبنان در پاسخ به دعوت حزب الله در میدان مرکزی بیروت گردهم آمده و مراتب حمایت خود را از حزب الله ، رییس جمهوری وقت و حمایتهای سوریه از کشورشان اعلام کردند.
گروههایی که در این گردهمایی شرکت داشتند به 8 مارس معروف شدند.
در مقابل ، شش روز بعد ، چهاردهم مارس گروههای مخالف این دیدگاه نیز طرفداران خود را در همان مکان گردهم آوردند که این تشکل ها نیز به گروه 14 مارس معروف شدند.
وزیر کشور لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد روابط با سوریه از زمان دیدار میشل سلیمان و بشار اسد در دمشق وارد مرحله جدیدی شده است و اکنون باید پیگیر مضمون بیانیه ی صادر شده از آن نشست بود و روابط بین لبنان و سوریه روال صحیح خود را طی می کند.
بارود همچنین بر ضرورت تعیین و کنترل مرزهای دو کشور نیز تاکید کرد.
وزیر کشور لبنان افزود لبنان بطور رسمی تصمیم خود را برای مبارزه و نابودی تروریسم اتخاذ کرده و این تصمیمی است که دولت آن را از زمان درگیری های نهرالبارد بین ارتش و گروه سلفی فتحالاسلام اتخاذ کرده و با جدیت آن را دنبال می کند.
خاورم 2082 ** 265 شماره 089 ساعت 12:08 تمام
۰ نفر