۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۴۱
کد خبر: 81173770
T T
۰ نفر
كفاشیان:از هیچ تلاشی برای موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی دریغ نمی كنیم

مشهد - ایرنا - رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: برای موفقیت تیم ملی فوتبال در رقابتهای جام جهانی فوتبال از هیچ تلاشی كوتاهی نمی كنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، 'علی كفاشیان' عصر پنجشنبه طی نشست خبری در مشهد افزود: فدراسیون فوتبال در حیطه وظایف و مسوولیت های خود با فراهم كردن بهترین تداركات سعی می كند تیم ملی فوتبال حضور موثر در رقابتهای جام جهانی فوتبال داشته و با كسب موفقیت در این رقابتها عزت و سربلندی دیگری را برای كشور به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینكه تیم ملی فوتبال ایران توانایی خوبی برای بازی در مسابقات سخت و با تیم های توانمند دارد، ابراز امیدواری كرد با همدلی و تشریك مساعی شاهد كسب موفقیت های خوبی توسط این تیم باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: بر خلاف برخی مسائل مطرح شده در باره پیراهن تیم ملی فوتبال ایران، این لباس از كیفیت خوبی برخوردار بوده و فدراسیون جهانی فوتبال هم آن را تایید كرده است.

وی اظهار كرد: تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی فوتبال در برزیل كه از 26 خرداد ماه آغاز می شود، با همین لباس حضور می یابد و سرمربی و بازیكنان این تیم موظف به پوشیدن آن هستند.

وی افزود: هرگونه حاشیه سازی در آستانه رقابتهای جام جهانی فوتبال به نفع تیم ملی نخواهد بود و باید از آنها پرهیز كرد و همه دست اندركاران باید برای موفقیت این تیم در مسابقات مزبور بكوشند.

كفاشیان با اشاره به بازدید و امكان سنجی بازرسان كنفدراسون فوتبال آسیا از امكانات مشهد و برخی شهرهای ایران برای برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیا گفت: امارات هم یكی از رقبای ما برای برگزاری این رقابتها است كه در جلساتی با مسوولان كنفدراسیون، ظرفیتهای ایران را برای برگزاری مسابقات مزبور تبیین كردیم ولی تصمیم گیرنده نهایی آنها هستند.

وی اظهار كرد: تیم ابومسلم خراسان به عنوان یكی از تیمهای بسیار با سابقه در ورزش فوتبال كشور به دلیل مسائل و مشكلات مالكیتی و حاشیه ای امسال به لیگ دسته دو سقوط كرد كه امیدوارم با جلب حامیان مالی و رفع مشكلات شاهد حضور موفق این تیم در رقابتهای فوتبال باشیم.

نایب رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ فوتیال كشور نیز گفت: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال همه باشگاههای فوتبال در لیگها از جمله لیگ برتر موظف به اعلام میزان درآمدها و قراردادهای خود به سازمان لیگ هستند.

'مهدی تاج' افزود: بر این اساس در وهله نخست از باشگاهها خواسته شد كه میزان بودجه های خود را به سازمان لیگ فوتبال اعلام كنند و بعد از بررسی های لازم سقف بودجه این باشگاهها 150 میلیارد ریال اعلام شد و هیچ باشگاهی نمی تواند بیشتر از این میزان بودجه داشته باشد.

رییس سازمان لیگ فوتبال با اشاره به نظارت دقیق این سازمان بر قراردادها و بودجه های باشگاههای فوتبال گفت: این باشگاهها بایستی مقدار قراردادهای بازیكنان خود را برای مردم افشا و بابت مبالغ قرارداد با بازیكنان و سرمربیان تنها مبالغ ریالی پرداخت كنند و از دادن زمین و ملك به آنان بپرهیزند و دستگاههای نظارتی بر فرآیند هزینه كرد آنها نظارت خواهند داشت.

نایب رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینكه همه مدارس فوتبال باید زیرپوشش باشگاههای فوتبال قرار گیرند، افزود: این مساله نقش مهمی در ساماندهی این مدارس و توسعه كمی و كیفی فعالیت آنها خواهد داشت.

تاج گفت: برخی اشخاص سودجو به خاطر كسب درآمدهای هنگفت دست به راه اندازی مدارس فوتبال می زنند كه سازمان لیگ با قاطعیت از این مسائل جلوگیری می كند.

عضو هیات رئیسه و رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال هم گفت: ساماندهی داوران فوتبال و تلاش برای احقاق حق و پرداخت مطالبات آنان در لیگهای فوتبال و رتبه بندی آنان برای حضور در رقابتهای لیگهای برتر، دسته یك و دسته دو و دسته سه ، برگزاری كلاسهای آموزشی توجیهی برای داوران از مهمترین رویكرد فعالیتهای امسال است.

'فریدون اصفهانیان' افزود: امسال حدود 900 داور فوتبال در رقابتهای لیگهای مختلف فوتبال و فوتسال كشور در بخش های زنان و مردان حضور و فعالیت خواهند داشت.

وی مهمترین مباحث مطرح شده در گردهمایی هم اندیشی اعضای هیات رئیسه و روسای هیاتهای فوتبال استانها در مشهد را لزوم ساماندهی و نظارت بر مدارس فوتبال و اتخاذ راهكارهای برخورد با مدارس فاقد مجوز، ثبت قراردادهای بازیكنان در هیاتهای فوتبال و بررسی مشكلات این هیاتها ذكر كرد.

گردهمایی یك روزه هم اندیشی اعضای هیات رئیسه و روسای هیاتهای فوتبال استانهای كشور روز پنجشنبه در هتل آزادی مشهد برگزار شد./2

7490/664