۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8117133
T T
۰ نفر

چپگرایان هند محاصره غزه را محکوم کردند

۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8117133
چپگرایان هند محاصره غزه را محکوم کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/14 سیاسی.دهلی نو.غزه دهلی نو- حزب کمونیست مارکسیست هند محاصره باریکه غزه را توسط رژیم صهیونیستی تقبیح کرد و خواستار خاتمه وضعیت ناهنجار ساکنان این منطقه شد.
پراکاش کارات دبیرکل این حزب، درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو،گفت: ما محاصره باریکه غزه را محکوم می کنیم و می خواهیم که وضعیت ناهنجار مردم این منطقه هر چه زودتر به پایان رسد.
وی، در خصوص سکوت کشورها از جمله هند در برابر جنایات صهیونیست ها در باریکه غزه، گفت: هند یک متحد نزدیک اسراییل است و به همین جهت این کشور در موقعیت لازم برای اعمال فشار روی این رژیم برای خاتمه محاصره باریکه غزه قرار ندارد.
کارات در مورد اقدام های حزب کمونیست مارکسیست هند برای وادار نمودن دولت ائتلافی هند به انجام اقدام های جدی در رابطه با لغو محاصره باریکه غزه، گفت: ما در حال حاضر دردولت ائتلافی هند شریک نیستیم و به همین جهت در موقعیت لازم برای اعمال فشار زیاد روی دهلی نو قرار نداریم.
پراناب موکرجی، وزیر خارجه هند، روز سه شنبه طی سخنانی در نشست مجمع هند و اعراب در دهلی نو، گفت: ما همچنان از اثرات منفی انسداد مسیرهای ورودی به باریکه غزه و وضعیت حقوق بشر در آنجا نگران هستیم.
وی همچنین تصریح نمود که برقراری صلح و ثبات در غرب آسیا مهمترین موضوع برای هند است.
موکرجی گفت که هند بطور مرتب از تلاش مردم فلسطین در جهت تشکیل وطنی در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان حمایت کرده است.
پروفسور آفتاب کمال پاشا، استاد بخش مطالعات غرب آسیا در دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو، نیز اظهارات کارات را مبنی بر ناتوانی هند در اتخاذ موضع سفت وسخت در قبال اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تایید کرده و گفت: هند در حال حاضر از متحدان بسیار نزدیک اسراییل و آمریکا است و دهلی نو به هیچوجه در موقعیت لازم برای تقبیح شدید اعمال رژیم صهیونیستی قرار ندارد.
این کارشناس صاحب نام امور خاورمیانه در مورد ارتباط تحولات فلسطین با رویدادهای هند، گفت: در سال 2002 میلادی زمانیکه آریل شارون، نخست وزیر وقت اسرائیل از باریکه غزه دیدن کرد ما شاهد قتل عام مسلمانان در ایالت گجرات هند شدیم و اکنون که اسرائیل باریکه غزه را محاصره کرده ما شاهد وقوع حملات تروریستی در بمبئی هستیم.
وی در تشریح این گفته خود، افزود: اسراییل احساس می کند که مسلمانان هند عکس العمل شدیدی را از خود در رابطه با اعمال این رژیم در فلسطین نشان می دهند و به همین جهت اسراییل هر عمل خود را در فلسطین از طریق راه اندازی حادثه ای در هند پنهان می کند.
پرفسور پاشا در مورد امکان مداخله رژیم صهیونستی در حملات 26 نوامبر بمبئی ، گفت: شکی در این نیست که اسراییل در حملات تروریستی بمبئی دست دارد و این حملات را به منظور وادار کردن دولت هند به سرکوب مسلمانان این کشور از یک سو و انحراف افکاری عمومی هند از محاصره باریکه غزه ترتیب داده است بنابه گفته پروفسور پاشا، هند اکنون به دلیل نزدیکی بیش از حد به آمریکا و رژیم صهیونیستی محبوبیت خود را در میان کشورهای مسلمان و جنبش عدم تعهد از دست داده و به صورت عروسکی در دست آمریکاییها و یهودیان در آمده است.
وی، امکان احیای محبوبیت هند در جهان اسلام را دشوار دانست و تصریح کرد: تحقق چنین امری در آینده نزدیک و قبل از خودداری هند از پیروی از سیاست های آمریکا و اسراییل به هیچوجه ممکن نخواهد بود.
پاشا، در مورد علل عدم برخورد جدی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه همه کشورهای عربی همچون مصر، عربستان، کویت و عراق بصورت بازیچه هایی در دست آمریکا در آمده اند و رهبران این کشورها تنها به فکر جیب های خود می باشند.
آساق 1543**1443**1595**310**2164** شماره 043 ساعت 11:32 تمام
۰ نفر