۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8116500
T T
۰ نفر
رسانه های ترکمنستان و نمایشگاه کالاهای ایرانی ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/11 عشق آباد ـ رسانه های ترکمنستان روز دوشنبه برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایران در عشق آباد را نشانه تحکیم دوستی دانستند.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، تلویزیون ترکمنستان در گزارشی اعلام کرد که برگزاری این نمایشگاه موجب برقراری روابط صمیمی بین شرکت های ایرانی و ترکمنستانی شد.
براساس گزارش تلویزیون ترکمنستان،ایرانی ها در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای خود را در بخش های مختلف در عشق آباد به نمایش گذاشتند.
روزنامه ترکمنی ترکمنستان نیز نوشت که برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در ترکمنستان فرصت مناسبی را برای گفت و گوهای فعال بین تولیدکنندگان دو کشور ایجاد کرد.
این روزنامه همچنین نوشت که سازمان دهندگان این نمایشگاه همه شرایط لازم را برای بازدیدکنندگان و صاحبان غرفه ها جهت آشنایی با یکدیگر فراهم نمودند.
روزنامه روسی زبان ترکمنستان بیطرف نیز نوشت که در مدت سه روز برگزاری این نمایشگاه هزاران نفر از مردم ترکمنستان بویژه مدیران بخش های مختلف اقتصادی این کشور از غرفه های نمایشگاه بازدید کردند.
این روزنامه نوشت که ایرانی ها در این نمایشگاه برخی ازدستاوردهای خود را در بخش های ماشین سازی ، کشاورزی ، صنایع شیمی و مصالح ساختمانی در معرض دید عموم قرار دادند.
خبرگزاری ترکمنستان نیز نوشت که در مذاکرات صاحبان واحدهای تولیدی ایران و ترکمنستان علاقه مندی زیاد بین طرفین برای گسترش و ایجاد همکاری های دو جانبه ایجاد شد.
این خبرگزاری نوشت که روابط دو کشور همسایه در آینده نیز گسترش خواهد یافت .
50 شرکت ایرانی در سومین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در ترکمنستان حضور فعال داشتند.
آساق 1366**1789**330**2191** شماره 064 ساعت 11:00 تمام
۰ نفر