۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۰۹
کد خبر: 81164005
T T
۰ نفر
مطالعه سیره اهل بیت (ع) مسلمانان را به سبك زندگی اسلامی هدایت می كند

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مطالعه سیره اهل بیت (ع)، هدایت كننده مسلمانان به سمت سبك زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جمع بانوان معتكف ارومیه ای در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه افزود: روزهای اعتكاف بهترین فرصت برای طلب عفو و مغفرت از درگاه خداوند بوده و درهای رحمت الهی در این ایام برای طلب مغفرت به روی مومنان گشوده است.

وی اظهار كرد: شیطان همیشه در كمین مومنان بوده و بر حسب درجات ایمان آنان راههایی برای انحرافشان انتخاب می كند.

وی ادامه داد: برخی از انسانها با ورود مسائلی چون پست و مقام و مادیات به زندگیشان به علت تزلزل ایمان فریب خورده و اسیر هوای نفس می شوند كه در تاریخ اسلام نیز چنین افرادی كم نیستند.

امام جمعه ارومیه گفت: ایمان به خدا دارای سه درجه ضعیف، متوسط و قوی است و هرگز مومن واقعی به خدا، ایمان خود را با آلودگی به گناهان خدشه دار نمی كند.

وی با اشاره به مناسبت روز پدر و روز میلاد حضرت علی (ع) نیز افزود: احترام و نیكی به پدر و مادر از مواردی است كه در دین مبین اسلام به آن تاكید بسیاری شده و دارای ارزش معنوی بسیاری بوده و نباید در این ایام نیك آنان را فراموش كرد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینكه در دین اسلام ملاك برتری فقط تقواست گفت: در دین اسلام زن و مرد از نظر روحیات با یكدیگر متفاوت هستند ولی در آموزه های دین ما هر كس با تقواتر است نزد خداوند پاداش بیشتری دارد و از جایگاه والایی برخوردار است.

امام جمعه ارومیه، بانوان را به حفظ عفاف و حجاب فرا خواند و گفت: بانوان باید با پوشش مناسب خود زمینه گناه را در جامعه فراهم نكنند و شایسته است تا بانوان جامعه اسلامی با پوشش خود الگویی برای زنان مسلمان جهان باشند.

آیین معنوی اعتكاف از سیزدهم ماه رجب تا پانزدهم این ماه در 44 مسجد آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

در شهرستان ارومیه نیز مساجد امام حسین (ع)، علی ابن ابوطالب (ع) و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهرستان پذیرای معتكفان هستند.

7125/581