۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۲۲
کد خبر: 81163962
T T
۰ نفر
دوچرخه سواران دوستدار محيط زيست وارد بوكان در آذربايجان غربي شدند

بوكان، مهاباد- ايرنا- دو دوچرخه‌ سوار خوزستاني و كرماني حامي محيط زيست با شعار 'به كشتار حيوانات پايان دهيم و از جنگل‌ها محافظت كنيم' روز چهارشنبه وارد شهرستان بوكان در آذربايجان غربي شدند.

به گزارش ايرنا، اين دو دوچرخه سوار در بدو ورود به بوكان مورد استقبال فرماندار، معاون سياسي فرماندار، مسوولان ادارات حفاظت محيط زيست، ورزش و جوانان، اعضاي شوراي اسلامي شهر و جمعي از دوستداران محيط زيست اين شهرستان قرار گرفتند.

يكي از اين دو دوچرخه سوار به خبرنگار ايرنا گفت: ما حركت خود را از روز دهم ارديبهشت ماه جاري و به مناسبت روز ملي خليج فارس از كنار اروند رود در استان خوزستان آغاز كرده و قصد داريم پس از طي مسافت يك هزار و 900 كيلومتر تا كناره هاي رود ارس در شهرستان جلفا در آذربايجان شرقي را ركاب بزنيم.

مهدي معماري افزود: ما تاكنون بيش از يك هزار و 200 كيلومتر را از استان هاي خوزستان، لرستان، كرمانشاه و كردستان طي كرده و امروز به استان آذربايجان غربي و شهرستان بوكان رسيديم.

وي هدف از اين اقدام نمادين خود را آگاه سازي، فرهنگ سازي و جلب توجه مردم و مسوولان به حفاظت و صيانت بيشتر از عرصه هاي زيست محيطي، آب، هوا و وحوش در كشور عنوان كرد.

معماري افزود: مردم بايد محيط زيست خود را بهتر بشناسند و امانتداران خوبي براي آيندگان باشند تا آنها نيز بتوانند از محيط زيست و طبيعت خود در آينده استفاده بهتري ببرند.

اين دو دوچرخه سوار پس از يك روز استراحت فردا سفر خود را به طرف اروميه ادامه داده و سپس به استان آذربايجان شرقي مي روند.

در مراسم استقبال از اين دو دوچرخه سوار لوح يادبودي توسط فرماندار بوكان به آنان اهدا شد.

شهرستان بوكان در جنوب آذربايجان غربي واقع است.

7510/584/581