۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۱۰
کد خبر: 81163949
T T
۰ نفر
معاون استاندار اصفهان: صنعت طلا،  ظرفيت اشتغالزايي زيادي دارد

اصفهان- ايرنا- معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان گفت: صنعت طلا و جواهرات كشورمان ظرفيت ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر و با كيفيت تري براي جوانان دارد.

به گزارش ايرنا، «رسول ياحي» روز چهارشنبه در آيين گشايش هشتمين نمايشگاه بين المللي فلزات گرانبها، طلا و جواهرات، ساعت، سنگهاي قيمتي، ماشين آلات و تجهيزات وابسته در اصفهان افزود: اگر فعالان صنعت طلا و جواهرات كشور اشتغالزايي كنند، سهم بيشتري در حفظ و پايداري امنيت كشور خواهند داشت.

وي بيكاري را مانع امنيت دانست و گفت: ريشه بسياري از ناهنجاري ها و سرقت ها در كشور به بيكاري برمي گردد و لازم است فرصت هاي شغلي مناسب براي جوانان به ويژه در صنايع پرظرفيتي مانند طلا فراهم شود.

وي با اشاره به اشتغال 50 ميليون نفر در هند و شش ميليون نفر در تايلند در زمينه سنگ هاي قيمتي گفت: ميزان اشتغال در صنعت طلا و جواهرات ايران كه مهد اين صنعت در دنيا مي باشد، اكنون زيبنده كشور نيست.

معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان افزود: امروز جوانان خوشفكر و با استعدادي داريم كه مي توانند در صنعت طلا و جواهرات به كار گرفته شوند اما كمتر از آنها استفاده مي شود.

ياحي همچنين با تاكيد بر اينكه امروز جامعه بدنبال تنوع و تغيير است، تصريح كرد: در طراحي انواع مصنوعات لازم است كه به سليقه هاي مختلف به ويژه سليقه جوانان توجه و نياز آنها با توليد داخل پاسخ داده شود.

وي با اشاره به شهرك طلا و جواهر اصفهان اظهار كرد: اميدواريم اين شهرك هرچه زودتر راه اندازي و مشكلاتي مانند آلودگي هوا و پراكندگي واحدهاي صنفي در شهر كاسته شود.

معاون استاندار اصفهان از فعالان صنعت طلا و جواهر خواست تا برنامه پيش بيني پنج يا 10 ساله تنظيم كنند.

وي با بيان اينكه ما در زمينه طلا و جواهر از كشورهاي صاحب نام و داراي فناوري هستيم افزود: ضروريست كه در اين سال كه به «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري شده است، در اين صنعت فاصله خود را با دنيا كم كنيم.

وي با اشاره به اينكه ما دو نوع صنعت داريم خاطرنشان كرد: در صنعتي مانند خودرو جايگاه آنچناني نداريم و همه آن وارداتي است اما در صنعت طلا و جواهر جزو نخستين ها در دنيا هستيم.

ياحي درباره ماليات ارزش افزوده نيز گفت: اميد است چنانچه نواقصي در اين زمينه وجود دارد، برطرف شود.

رييس اتحاديه طلا و جواهر ايران نيز در اين آيين گفت: اصفهان از نظر فناوري و صنعت طلا يكي از پيشگامان اين عرصه است.

«محمد كشتي آراي» با اشاره به اينكه امروز در صنعت طلا با چالش هايي مواجه هستيم افزود: در سال هاي اخير توليداتي از كشورهاي ديگر وارد ايران مي شود كه جوانان فكر مي كنند ما تا كنون از اين مدل ها نداشته ايم.

وي با بيان اينكه بيشتر اين مصنوعات تركيبي از طلا با وسائل تزئيني گران قيمت ديگر مانند چرم، فلزات گرانبها و سنگ هاي قيمتي است ادامه داد: اين مصنوعات كه برخي از آنها براي تزيين كيف، كفش و لباس استفاده مي شود همه از ايران گرفته شده است.

به گفته وي، اين توليدات، نسخه كپي شده از آثار هنري ايران است كه با تغيير شكل و با عنواني جديد به ما بر گردانده مي شود.

كشتي آراي با تاكيد بر اينكه به خود بباليم كه داراي چنين صنعتي با اين ديرينه تاريخي هستيم افزود: لازم است ما ابتدا با تجهيزات مدرن نياز داخلي را بر اساس سليقه جوانانمان رفع كنيم.

همچنين در اين آيين از خانواده تعدادي از شهداي دفاع مقدس تجليل شد.

هشتمين نمايشگاه بين المللي فلزات گرانبها، طلا و جواهرات، ساعت، سنگ هاي قيمتي، ماشين آلات و تجهيزات وابسته روز چهارشنبه در محل دائمي شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان برپا شد.

به گزارش ايرنا، اين نمايشگاه كه با حضور يكصد شركت سازنده داخلي و خارجي با هدف ارائه آخرين دستاوردها و فناوري هاي حوزه ماشين آلات و محصولات حوزه مصنوعات، جواهرات و سنگ هاي قيمتي برگزار شده است تا 27 ارديبهشت ماه ادامه مي يابد.

پ/7148/ 7132