۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81161287
T T
۰ نفر

معاون رییس جمهوری از محور سنندج - مریوان بازدید كرد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81161287
معاون رییس جمهوری از محور سنندج - مریوان بازدید كرد

سنندج - ایرنا- 'محمدباقر نوبخت' معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری روز دوشنبه در سفر به استان كردستان از پروژه راهسازی محور تیژ تیژ - گاران در مسیر سنندج - مریوان بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوبخت در جریان این بازدید ضمن آشنایی با وضعیت این پروژه و مشكلات پیش روی آن، گفت: در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان كه عصر امروز در سنندج برگزار می شود برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز این پروژه برنامه ریزی می كنیم.

وی یكی از اولویت های دولت در استان كردستان را جاده سنندج - مریوان دانست و اظهار امیدواری كرد با استفاده از اعتبارات عمرانی استان و سایر ردیف های معتدد بتوانیم این پروژه را تكمیل كنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در ادامه گفت: حضور من در اوایل سال در كردستان بیانگر توجه دولت به منطقه و كردستان است.

نوبخت با اشاره به فعال بودن ماشین آلات و طرح های راهسازی در استان كردستان، گفت: صدای این ماشین آلات نشان می دهد كردستان در مسیر توسعه است.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان نیز در جریان این بازدید گفت: با اتمام پروژه تیژتیژ - گاران مسیر 135 كیلومتری سنندج - مریوان به 101 كیلومتر كاهش می یابد.

محمدصادق وجدی افزود: با اجرای این پروژه مسافت سنندج - مریوان از نظر زمانی برای خودروهای سواری 45 دقیقه و خودروهای سنگین 70 دقیقه كوتاه می شود.

به گفته وی برای اتمام این پروژه نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره اینكه 140 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه راه سنندج - مریوان نیاز است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه سال 82 از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای در سه قطعه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینكه قطعه اول این پروژه به طول 27 كیلومتر از سه راهی مریوان تا روستای تودار با 100 درصد پیشرفت فیزیكی اجرا شده است، گفت: این مسیر هم اكنون زیر بار ترافیك قرار گرفته است.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان افزود: قطعه دوم پروژه نیز به طول 16كیلومتر با پیشرفت 98 درصدی در دست اجرا است.

وجدی با بیان اینكه قطعه سوم پروژه از تیژتیژ تا گاران به طول 52 كیلومتر در حال اجراست، گفت: این قطعه هم اكنون 29 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گفته وجدی این پروژه در مجموع با طول 105 كیلومتر تاكنون اعتباری به میزان 650 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وجدی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه را 150 میلیارد تومان عنوان كرد و اظهار كرد: با اتمام و بهره‌ برداری از آن 20 كیلومتر از مسیر سنندج به مریوان كوتاه می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان افزود: این پروژه كه از محل اعتبارات سفر دوم هیات دولت نهم و دهم به استان تامین اعتبار شد، در صورت اختصاص 150میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در سفری یك روزه به همراه نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم كردستان در مجلس وارد كردستان شد.

بازدید از برخی طرح های عمرانی، شركت در آیین پنجمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به كردستان، شركت در جلسه شورای برنامه ریزی كردستان و نشست خبری از برنامه های سفر یك روزه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به این استان است.ك/3

7346/533