۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81160072
T T
۰ نفر

دولت از آثار هنري با مفاهيم ديني و قرآني حمايت مي كند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81160072
دولت از آثار هنري با مفاهيم ديني و قرآني حمايت مي كند

كاشان– ايرنا– رييس كميته سينما از دريچه ماوراء نمايشگاه قرآن كريم گفت: در دولت تدبير و اميد علاوه بر آموزش و تقويت فيلم سازان ايراني از توليدات هنري مرتبط با مفاهيم ديني و قرآني حمايت خواهد شد.

'حبيب ايل بيگي' روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالهاي گذشته در حاشيه نمايشگاه قرآن كريم در بخش سينما از دريچه ماوراء بيشتر آثار فرا زميني فيلم سازان خارجي به نمايش گذاشته مي شد.

وي افزود: در نمايشگاه قرآن كريم در ماه مبارك رمضان با اعلام فراخواني با موضوعات ديني و قرآني از هنرمندان داخلي در زمينه هاي فيلم، انيميشن وعكس دعوت خواهيم كرد تا با حضور در اين نمايشگاه با نمايش دادن آثار خود آنها را در معرض نقد و بررسي قرار دهند.

وي تصريح كرد: در نمايشگاه قرآن كريم با برگزاري كارگاه هاي آموزشي با حضور فيلم سازان و اساتيد قرآني توليدات داخلي نقد و بررسي خواهد شد.

مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران خاطرنشان كرد: در سال هاي گذشته نيز نمايشگاه قرآن كريم با برگزاري نشست هايي با موضوع بررسي فيلم هاي قرآني و توليدات ضد اسلامي كشورهاي خارجي برگزار مي شد.

رييس كميته سينما از دريچه ماوراء گفت: با همكاري معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمندان و فيلم سازان ايراني در ساخت و توليد آثار مرتبط با موضوعات ديني و قرآني حمايت خواهد شد.

ايل بيگي مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران هفته گذشته در حكمي از سوي 'محمدرضا حشمتي پور' معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس نمايشگاه بين المللي قرآن كريم بعنوان رييس كميته سينما از دريچه ماوراء اين نمايشگاه منصوب شد.

7565/545