۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81159924
T T
۰ نفر

رضایی: كیفیت زندگی باید اولویت توسعه ملی در كشور باشد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81159924
رضایی: كیفیت زندگی باید اولویت توسعه ملی در كشور باشد

تهران – ایرنا – محسن رضایی با بیان اینكه كیفیت زندگی باید اولویت توسعه ملی در ایران باشد گفت: برای توجه به این كیفیت و رشد آن، توجه به محصولات كشاورزی ارگانیك مساله مهمی قلمداد می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز (یكشنبه) در دومین همایش بین المللی ارگانیك در اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب افزود: رشد اقتصاد ارگانیك بدون حمایت حكومت امكانپذیر نیست.

وی در عین حال با اشاره به اینكه یكی از محورهای توسعه یافتگی توجه به محصولات ارگانیك است و باید هدف توسعه مدنظر واقع شود، گفت: امیدواریم شاهد نهضت ارگانیك در ایران باشیم چرا كه این رویكرد باعث توسعه اقتصادی برای كشورمان خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: در سطح سیاستمداران و دانشگاهیان مساله توسعه مورد توجه قرار گرفته است و امروز شاهدیم كه توجه به توسعه یافتگی یكی از اولویت ها به حساب می آید.

وی اضافه كرد: محصولات ارگانیك نمی تواند یك كالا، بازار، سیاست و برنامه ملی باشد بلكه برای توجه به گسترش محصولات ارگانیك همه دستگاه ها باید مشاركت كنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خاطرنشان كرد: تعجب می كنم در دومین همایش بین المللی محصولات ارگانیك چرا از مسوولان و قوای كشور كسی حضور ندارد.

وی با بیان اینكه محصولات ارگانیك باید به بازار و برنامه ملی در ایران برسد گفت: در توجه به این برنامه ملی قوای كشور و مسوولان باید اهتمام مناسبی را نشان دهند.

رضایی همچنین خواستار تقویت بازاریابی محصولات ارگانیك از جانب رسانه ملی و سایر اصحاب رسانه شد.

وی تصریح كرد: مردم اگر به واسطه تبلیغات از فواید محصولات ارگانیك آگاهی یابند، كالاها و محصولات ناسالم را استفاده نمی كنند كه در این مورد باید اطلاع رسانی صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از صدا و سیما درخواست كرد تا به كمك تبلیغ محصولات ارگانیك كند و به این ترتیب به سلامت جامعه توجه نشان دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: آیا رسانه ها فقط باید آگاهی سیاسی بدهند؟ وظیفه رسانه ها امروز تبلیغ محصولات سالم و آگاهی بخشی در این زمینه ها است.

دومین همایش بین المللی ارگانیك روز (یكشنبه) با حضور كارشناسان داخلی و خارجی و جمعی از اقتصاددانان در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

سیام(3)**7261**ن.س ** 1418
۰ نفر