۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۲۸
کد خبر: 81157293
T T
۰ نفر

زمین لرزہ در جنوب پاكستان جان دو نفر را گرفت

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۲۸
کد خبر: 81157293
زمین لرزہ در جنوب پاكستان جان دو نفر را گرفت

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاكستان گزارش دادند: وقوع دو زمین لرزه به بزرگی 4.5 و 4.6 در مقیاس درونی زمین (ریشتر) روز جمعه در 'ایالت سند' در جنوب پاكستان دو كشته و 50 مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاكستانی به نقل از سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری این كشور اعلام كردند: اولین زمین لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر امروز بخش های مختلفی از منطقه 'نواب شاه' در ایالت سند را لرزاند.

كانون این زمین لرزہ ھشت كیلومتری جنوب منطقه 'داوور' ایالت سند واقع در 16 كیلومتری شھر نواب شاہ و عمق آن 14.7 كیلومتر در زمین عنوان شدہ است.

سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری پاكستان ھمچنین كانون زمین لرزه دوم به قدرت 4.6 ریشتری را در 12 كیلومتری جنوب شرق شهر نواب شاه و در عمق 15 كیلومتری اعلام كرد.

رسانه های پاكستان گزارش دادند: این زمین لرزه ھا ترس مردم و خروج آنان از خانه های خود و دفاتر را در شهرهای مختلف ایالت سند پاكستان به دنبال داشت.

در این گزارش به نقل از مقامات پلیس و مسوولان ستاد مبارزه با بحران طبیعی ایالت سند پاكستان آمده است؛ زمین لرزہ منجر به تخریب واحدهای مسكونی در بخشهایی از شهر نواب شاه شده كه دو نفر در این حوادث كشته و بیش از 50 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

مسوولان دولتی و مقامات ایالتی پاكستان وضعیت اضطراری در بیمارستانها و مراكز درمانی شهرهای این ایالت اعلام كرده و همچنین مراكز آموزشی نیز در شهر نواب شاه تعطیل شد.

شهریور 92 (سپتامبر 2013) بر اثر وقوع چندین زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاكستان كه بزرگترین آن به قدرت 7.7 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود بیش از 852 نفر كشته و هزاران نفر را مصدوم شدند.

آبان 1384 شمسی (اكتبر 2005) نیز زمین لرزه ای به بزرگی 6.8 ریشتر در منطقه كشمیر تحت كنترل پاكستان 74 هزار كشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره برجای گذاشت.

آساق ** 1095**1586