۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 81156933
T T
۰ نفر

دفاتر نمايندگي غربي ها در يمن به حال آماده باش در آمدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 81156933
دفاتر نمايندگي غربي ها در يمن به حال آماده باش در آمدند

تهران - ايرنا - دفاتر ديپلماتيك غربي ها در يمن روز پنجشنبه و در پي افزايش حملات القاعده عليه اتباع بيگانه دراين كشور، به سطح تدابير امنيتي خود افزودند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از شهر عدن، دولت يمن نزديك به دو سال حملات خود را با تمركز بيشتري عليه گروه القاعده در شبه جزيره عربي معطوف كرده است.

اين گروه مسوول حملات مرگباري عليه نيروهاي امنيتي، اتباع بيگانه و تاسيسات نفت و گاز در اين كشور به شمار مي رود.

در همين حال، اتحاديه اروپا تنها آن دسته از كارمندان خود را در يمن نگه داشته كه حضورشان در اين كشور الزامي است و فرانسه نيز تحركات ديپلمات هاي خود را محدود كرده است. آمريكا نيز از تعطيلي سفارت خود در صنعا خبر داده است.

'مايكل مان' سخنگوي 'كاترين اشتون' مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا اظهار داشت: هيات نمايندگي اتحاديه اروپا كاملا فعال است، اما همچون ديگر دفاتر بين المللي و ديپلماتيك در صنعا، ما نيز حضور كارمندان مان را در اين كشور محدود و در اقدامات امنيتي تجديدنظر مي كنيم.

براساس اين گزارش، سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه گفت كه سطح امنيتي در دفتر نمايندگي اين كشور در يمن به حداكثر رسيده است.

وي افزود: در پي رويدادهاي اخير، محدوديت هايي را در زمينه تحركات ديپلمات هايمان اعمال كرده ايم. همچنين در حال ارزيابي اوضاع هستيم، اما تصميمي براي بسته شدن سفارت فرانسه اتخاذ نشده است.

وزارت امور خارجه انگليس نيز روز پنجشنبه به شهروندان خود در مورد سفر به يمن هشدار داد و از شهروندان انگليسي خواست اين كشور را ترك كنند.

اقدامات امنيتي محتاطانه غرب در پي افزايش حملات القاعده عليه دولت يمن و اهداف غربي در شهرهاي بزرگ اين كشور انجام شد.

يك مقام امنيتي فرانسه روز دوشنبه در تازه ترين موج ترورها و ربودن غربي ها در شهرهاي صنعا و عدن، در اين كشور به ضرب گلوله كشته شد.

مترجمام**9109**536