۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81156913
T T
۰ نفر

یك مهاجم انتحاری در ننگرهار افغانستان بازداشت شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81156913
یك مهاجم انتحاری در ننگرهار افغانستان بازداشت شد

كابل – ایرنا – یك مهاجم انتحاری آموزش دیده در پاكستان با جلیقه انفجاری در استان ننگرهار افغانستان، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان امروز (پنجشنبه) اعلام كرد یك مهاجم انتحاری آموزش دیده در خاك پاكستان كه قصد حمله به مراكز امنیتی شهرستان اچین در استان ننگرهار افغانستان را داشت، پیش از هرگونه اقدامی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش این مهاجم انتحاری كه خود را شكرالله معرفی كرد در بازجویی های اولیه اعتراف كرده است كه توسط 'دوست محمد آفریدی' كارمندان دستگاه اطلاعاتی پاكستان 'ای اس ای' برای انجام حملات تروریستی به صفوف گروه طالبان پیوسته است.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان شكرالله اعلام كرد كه آموزش های هراس افكنانه را در مراكزی در خاك پاكستان گذرانده است.

چندی پیش نیز اداره امنیت ملی افغانستان از بازداشت 4 مهاجم انتحاری آموزش دیده در كویته پاكستان خبر داد و اعلام كرد میرویس، سید معصوم، محمد عثمان و اجمل از ساكنان استان میدان وردك اعضای یك گروه مهاجمان انتحاری بودند كه قصد داشتند سلسه عملیات های انتحاری را در كابل اجرا كنند.

بر اساس این گزارش این افراد جلیقه های انتحاری، لباس ارتش افغانستان، تعدادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را به همراه داشتند كه در منطقه پنجم شهر كابل شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان این مهاجمان انتحاری توسط حاجی عبدالهادی مسوول گروه موسوم به محاذ فدائیان شورای كویته گروه طالبان جذب و تجهیز شده اند تا در منطقه تفریحی بند قرغه و همچنین منطقه شش درك شهر كابل كه كاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع افغانستان در آن منطقه قرار دارد، عملیات انتحاری انجام دهند.

بر اساس این گزارش دستگیر شدگان اعتراف كردند كه در منطقه بای پاس شهر كویته آموزش های لازم را برای حملات انتحاری در كابل گذرانده اند.

اساق/1501