۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲
کد خبر: 81156443
T T
۰ نفر

دو خبر كوتاه از شهرستان هاي تالش و فومن

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲
کد خبر: 81156443
دو خبر كوتاه از شهرستان هاي تالش و فومن

آستارا - ايرنا - بيش 70 كودك دختر و پسر تالشي با اجراي برنامه هاي متنوعي، هفته معلم را گرامي داشته و به جايگاه و مقام معلم اداي احترام كردند.

مسوول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شهرستان تالش روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا ، از برگزاري باشكوه برنامه هفته معلم با حضور بيش از 70 كودك و نوجوان تالشي خبر داد.

شهلا ابراهيمي گفت: چهره هاي علمي و شخصيت هاي برجسته افتخار هر ملت و كشور است و به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهري به عنوان يكي از مفاخر علمي و فرهيخته ، ويژه برنامه هايي در مركز تالش در قالب نشست و كارگاه اجرا شد.

وي اظهار كرد: در اين نشست اعضاي نوجوان دختر با شخصيت و اهداف استاد مطهري و گنجينه هاي با ارزش كتاب ها و آثار اين مرزبان بيدار انقلاب آشنا شدند و از كتاب دلنشين داستان و راستان وي نكته هاي شيرين شنيدند.

وي ادامه داد: آنان همچنين از مساله حجاب استادمطهري الگو برداشتند و آموختند كه معلم هرچند در ميان ما نباشد، اما هميشه جاويد است.

وي هدف از برگزاري اين برنامه را تاثير گذاري و عبرت آموزي از حوادث و شخصيت ها و آشنايي با باورها و عقايد و تقويت حس قدرشناسي از فرهيختگان ذكر كرد.

ابراهيمي افزود: به همين مناسبت كارگاهي با حضور نوجوانان برپا شد كه ضمن شعرخواني و دكلمه به ساخت شاخه گل پرداختند و با اهداي آن به معلم و مربيان خود ، اين روز را گرامي داشتند.

شهرستان تالش در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.

***

رييس پايانه هاي حمل و نقل غرب استان گيلان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون يك هزار و 150 موتورسيكلت سوار در شهرستان فومن، آموزش هاي لازم در زمينه افزايش ايمني را فراگرفته اند.

'سيد مرتضي عظيمي' روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري اين دوره آموزش ايمني براي موتورسيكلت سوران فومن در روستاي 'زيده' اين شهرستان به خبرنگار ايرنا افزود: با برگزاري دو دوره آموزش ايمني در اين شهرستان، يك هزار و 150 موتورسيكلت سوار از 10 روستاي فومن نحوه استفاده از كلاه ايمني ، چگونگي كنترل فني موتور سيكلت در هنگام وقوع حادثه و در شرايط آب و هوايي متفاوت و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را باز آموختند.

وي اضافه كرد: 200 كلاه ايمني به صورت رايگان و 600 بسته آموزشي شامل لوح فشرده، كتاب، بروشور اطلاع رساني و پازل آموزشي نيز بين شركت كنندگان در دوره هاي آموزشي در شهرستان فومن توزيع شده است.

وي هدف برگزاري اين دوره هاي آموزشي را كاهش ميزان تصادفات جاده اي و ارتقاي سطح آگاهي هاي موتور سيكلت سواران روستايي عنوان كرد.

شهرستان فومن در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد.ك/3

7106 / 535 / 7294/ 695