۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81156286
T T
۰ نفر
استاندار: ضريب ايمني جاده هاي آذربايجان غربي بايد افزايش يابد

اروميه - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي گفت: با توسعه زيرساختهاي حمل و نقل بايد ضريب ايمني جاده هاي اين استان افزايش يابد.

قربانعلي سعادت روز پنجشنبه در جلسه اي كه با حضور معاون تلفيق بودجه و معاون راههاي روستايي وزارت راه و شهرسازي و نمايندگان مردم شهرستان‌هاي نقده، اشنويه و پيرانشهر و سردشت در مجلس شوراي اسلامي در اروميه برگزار شد افزود: وزارت راه و شهرسازي بايد با تجديدنظر در برخي از قوانين و تسهيل روند حضور سرمايه گذاران و پيمانكاران در پروژه ها به روش فاينانس، امكان بهره‌مندي بيش از پيش ظرفيتهاي موجود داخلي و سرمايه گذاران خارجي براي تكميل پروژه هاي راهسازي را فراهم كند.

وي اظهار كرد: با افزايش 30 ميليارد دلار به سقف مبادلات تجاري ايران و تركيه و همچنين افزايش مبادلات تجاري و بازرگاني با ساير كشورهاي همسايه، ميزان تردد خودروها و كاميونها از جاده هاي استان به طور چشم گيري در حال افزايش است كه در اين راستا افزايش ضريب ايمني جاده هاي استان يك ضرورت است.

وي اضافه كرد: پروژه راه آهن اروميه - مراغه يكي از مهمترين طرحهاي زيربنايي استان است كه از نظر اقتصادي براي توسعه اقتصادي استان نقش بسيار مهمي دارد.

استاندار آذربايجان غربي گفت: با تسريع در ساخت و بهره برداري از اين پروژه شرايط رونق دهي به وضعيت اقتصادي استان فراهم مي شود.

سعادت افزود: با توجه به جذب سرمايه گذاري بخشهاي عمراني و زيربنايي استان، جاده ارتباطي سه راهي ايواوغلي به بازرگان در قالب پروژه آزادراه به طول 130 كيلومتر با سرمايه گذاري بخش خصوصي تا دو و نيم سال آينده به اتمام مي رسد.

عمليات ساخت خط آهن مراغه - اروميه به طول 183 كيلومتر از سال 1380 آغاز شده و چهار قطعه از آن به طول نزديك به 85 كيلومتر به همراه دو ايستگاه مسافربري مياندوآب و مهاباد در سال هاي گذشته بهره برداري شده است.

8137/581