۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 81155306
T T
۰ نفر
افراد مسلح پیش از خروج از حمص برخی مقرهای خود را آتش زدند

تهران - ایرنا - افراد مسلح تروریست كه قرار است بر اساس توافق دولت سوریه و گروه های مسلح امروز (چهارشنبه) از شهر 'حمص' خارج شوند، پیش از خروج از این شهر، برخی مقرهای خود را به آتش كشیدند.

شبكه 'المیادین' به نقل از مقام های سوری اعلام كرد: ساعاتی قبل از خروج افراد مسلح از حمص، دود غلیظی محله های قدیمی این شهر را پوشاند، زیرا افراد مسلح پیش از ترك حمص برخی مراكز و مقرهای خود را آتش زدند تا اسناد و مداركی از آنان باقی نماند.

این شبكه افزود: تا كنون دو گروه از افراد مسلح كه شهر حمص سوریه را ترك كرده اند، وارد حومه شمالی این شهر شده اند .

همزمان با خروج گروه هایی از افراد مسلح از حمص، اولین گروه از افراد ربوده شده از سوی گروه های مسلح در 'حلب' نیز آزاد شدند و كاروان كمك رسانی هم عازم دو شهرك 'نبل' و 'الزهراء' در این شهر شده است. راه رسیدن این كاروان به دو شهرك مذكور هم باز شده است.

افراد مسلح دو شهرك یاد شده را طی چند ماه اخیر در محاصره داشتند و از ورود كمك های فوری به آنها جلوگیری كردند.

افراد مسلح تروریستی تصاویری از رسیدن اولین كاروان عناصر خود را به منطقه 'ادار الكبیره' در حومه شمالی حمص، منتشر كردند.

خبرنگار المیادین در حمص اعلام كرد: تعدادی از افراد مسلح در منطقه مورد توافق برای سوار شدن به اتوبوس ها تجمع كرده اند. برخی مقام های سوری از جمله استاندار حمص به همراه افرادی از 'كمیته آشتی' و تعدادی از فرماندهان میدانی گروه های مسلح و نماینده سازمان ملل با حضور در اتاق عملیات مشترك ، روند خروج افراد مسلح از حمص را زیر نظر دارند.

گفته می شود این افراد اتاق عملیات را ترك نمی كنند تا خروج افراد مسلح و اجرای كامل توافق حمص به طور كامل اجرا شود.

مسوولان سوری اعلام كردند كه افراد مسلح نقشه هایی از اماكن بمب گذاری و مین گذاری شده در محله های قدیمی حمص را به نیروهای دولتی تحویل داده اند .

ارتش سوریه با كمك این نقشه ها باید شهر را پاكسازی كند. پس از پایان اجرای توافق حمص، نوبت به توافق آشتی در محله 'الوعر' در شمال غربی شهر حمص می رسد.

به گفته خبرنگار المیادین، شهر حمص هم اكنون آرام است. همه منتظر پایان خروج افراد مسلح از شهر هستند. كار خروج این افراد به دور از چشم رسانه ها و به صورتی كاملا محرمانه انجام می شود.

خبرنگاران رسانه ها اجازه حضور در منطقه حضور افراد مسلح و تهیه تصویر از كار انتقال آنان به خارج شهر را ندارند.

خاورم 1491**1651
۰ نفر