۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81154203
T T
۰ نفر

اعدام شوهر عمه رهبر كره شمالی تكذیب شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81154203
اعدام شوهر عمه رهبر كره شمالی تكذیب شد

تهران - ایرنا - 'دنیس رادمن'، بسكتبالیست مشهور آمریكایی كه بارها به كره شمالی سفر كرده، گفت كه در آخرین سفر خود، شوهر عمه 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی را كه پیشتر رسانه های گروهی از مرگ وی خبر داده بودند، با چشمان خود دیده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این بسكتبالیست آمریكایی در مصاحبه با مجله DuJour اظهار داشت: شما در اینجا می توانید هر چیزی را درباره كره شمالی بگویید و مردم باور می كنند.

وی اضافه كرد: آخرین باری كه من در آنجا بودم، می گفتند، شوهر عمه رهبر كره شمالی را كشته اند و سپس جسدش را بین سگ ها انداختند تا آنها وی را تكه تكه كنند اما وی درست مقابل من ایستاده بود'.

ریانووستی در بخش دیگری از این گزارش نوشت: رادمن در جریان اولین سفر خود به كره شمالی با رهبر این كشور دوست شد. وی آخرین بار در ژانویه سال 2014 برای شركت در یك بازی نمایشی به افتخار روز تولد كیم جونگ اون كه وی را 'دوست تمام زندگی' می نامد به كره شمالی سفر كرد.

در اواسط دسامبر سال 2013 میلادی اعلام شد كه 'چانگ سونگ تاییك' شوهر عمه 67 ساله رهبر كره شمالی كه به اتهام ارتكاب جرایم سنگین كیفری از تمام سمت های رفیع خود بركنار شده بود، اعدام شده است.

همپچنین گزارش داده بودند كه حكم اعدام چانگ سونگ تاییك پس از دادگاه ویژه نظامی اجرا شده است. خبرگزاری های غربی با استناد به خبرگزاری دولتی كره شمالی همچنین گزارش داده اند كه چانگ سونگ تاییك به اتهام تلاش برای سرنگونی حكومت این كشور اعدام شده است.

مترجمام**1502**1547
۰ نفر