۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81154158
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: چهره بخش سلامت ایلام تا پایان سال دگرگون می شود

ایلام- ایرنا- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به مردم استان ایلام قول داد چهره بخش سلامت این استان تا پایان امسال دگرگون خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دكتر 'سید حسین قاضی زاده هاشمی' عصر سه شنبه در حاشیه بهره برداری از مركز تخصصی خون شناسی و شیمی درمانی بیمارستان آیت آلله طالقانی (ره) شهر ایلام اظهار كرد: وضعیت مراكز درمانی و نوع خدمات ارائه شده به بیماران استان ایلام در شان و منزلت جمهوری اسلامی نیست و باید تجهیزات بیمارستانی استان تكمیل و به روز شود.

وی افزود: یكی از مشكلات مهم موجود در استان فضای نامناسب برای درمان بیماران است كه با تكمیل بیمارستان 320 تختخوابی شهرستان ایلام كه هم اكنون 34 درصد پیشرفت فیزیكی دارد سرانه فضای بیمارستانی استان افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی یادآور شد: بر اساس نشست هایی كه با معاونان وزارتخانه، استاندار و مسوولان استان ایلام در چند ماه گذشته برگزار شد برنامه های ارزنده و مفیدی در حوزه بهداشت و سلامت برای استان ایلام در نظر خواهیم گرفت.

هاشمی تاكید كرد: بخش های مختلف درمانی چون اورژانس و ام آر آی نیاز به تجهیزات بیشتری برای ارائه خدمات باكیفیت به مراجعه كنندگان دارد كه تلاش می كنیم تا پایان سال تجهیزات مورد نیاز را در مراكز بیمارستانی استان فراهم آوریم.

وی حضور نداشتن متخصص و فوق متخصص ماهر در استان ایلام را ناشی از امكانات فرسوده و قدیمی مراكز درمانی استان دانست.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری كرد در صورت به روز شدن تجهیزات بیمارستانی زمینه حضور متخصصان در استان ایلام نیز فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی به مردم استان ایلام قول داد چهره بخش سلامت و درمان استان ایلام تا پایان سال جاری تغییر كند.

وی از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان سال جاری خبر داد.

دكتر هاشمی در حاشیه این بازدید شماری از مبتلایان به بیماری های چشم را در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) معاینه كرد.

بازدید از بخش های مختلف بیمارستان های آیت الله طالقانی و شهید مصطفی خمینی و بیمارستان 320 تختخوابی در حال ساخت شهر ایلام از دیگر برنامه های نخستین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به استان ایلام بود. ك/3

540