۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81153693
T T
۰ نفر
سوم خرداد، يادآور عزم ملي و مديريت جهادي دوران دفاع مقدس است

رشت - ايرنا - سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان گفت: سوم خرداد، يادآور عزم ملي و مديريت جهادي دوران پرافتخار دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'يونس رنجكش' روز سه شنبه در نشست هماهنگي برنامه هاي سوم خرداد سالروز فتح غرورآفرين خرمشهر با اشاره به نامگذاري امسال تحت عنوان «فرهنگ و اقتصاد؛ با مديريت ملي و عزم جهادي» افزود: سوم خرداد، يادآور بهره گيري از توان، فرهنگ و عزم ملي با مديريت جهادي دوران دفاع مقدس است كه بايد براي دوران كنوني كشور از آن بهره گرفت.

وي سوم خرداد را در فرهنگ پيروزي پس از انقلاب اسلامي بخشي از هويت جهادي دانست كه در آن؛ ايثار و ازخودگذشتگي براي حفظ دين و ارزش هاي اسلامي موج مي زند.

وي اظهار كرد: در سوم خرداد ملت بزرگ ايران با توجه به اعتقادات قلبي و با تكيه بر ايمان، حماسه اي بزرگ خلق كردند و با به كارگيري توان داخلي توانستند صفحات زريني در تاريخ اين كشور ثبت كنند.

رنجكش گفت: اقتصاد در دوران دفاع مقدس و در زمان فتح خرمشهر، براساس اقتصاد داخلي بود و رزمندگان با ايثار و ازخودگذشتگي با عزم و روحيه جهادي براي دفاع از آرمان ها و ارزش ها به شهادت رسيدند.

وي يادآور شد: مديران در دوران دفاع مقدس نيز با عزم ملي و توان جهادي با تعامل و همكاري دست در دست يكديگر براي دفاع از نظام مقدس ، حفظ تماميت كشور و آرمان ها تلاش كردند.

رنجكش با بيان اين كه سوم خرداد بزرگداشت اهداف و هويت ملت ماست، خاطر نشان كرد: امسال درجهت اين پاسداشت ها ، بايد تمامي دستگاه ها گام هاي بلندي در راستاي ترويج فرهنگ ايثار بردارند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان نيز در اين نشست ؛ با گراميداشت هفته معلم و ياد و خاطره استاد والامقام شهيد مطهري گفت: يكي از مسائلي كه بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد؛ نقش معلمان در تعليم و تربيت در دوران دفاع مقدس است.

'رسول جلايي' معلم را از تاثيرگذارترين الگوها در انتقال ارزش ها ، فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي به نسل جوان دانست و افزود: حضور معلمان چه در جبهه ها در كنار رزمندگان و چه در پشت جبهه در صحنه تعليم و تربيت و نقش آنها در تشويق و ترغيب دانش آموزان براي حضور در صحنه هاي نبرد حق عليه باطل بسيار پررنگ بوده است.

وي با بيان اين كه پيوند تعليم و تربيت بين معلمان و دانش آموزان در جبهه هم قطع نشد و كلاس هاي درس در صحنه هاي نبرد نيز داير بود، اظهار كرد: جامعه امروز هم نيازمند فرهنگ دانايي براي دفاع همه جانبه و ايمان براي زندگي جاويد است و اين فرهنگ دانايي، حلقه اي براي پيشرفت و كمال است.

جلايي عزم ، ايستادگي و روحيه جهادي را لازمه ملتي بزرگ و تمدن ساز عنوان و تصريح كرد: بايد از فرهنگ دفاع مقدس براي تمامي امور و رسيدن به موفقيت درس بگيريم.

وي در ادامه برگزاري يادواره ها، محافل شعر و خاطره، قصه گويي، فيلم، نقاشي، نمايشگاه عكس ، خوشنويسي ، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، اعزام كاروان پياده به حرم مطهر امام (ره) و اعزام تيم هاي پزشكي را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي گراميداشت سوم خرداد عنوان كرد.

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان نيز با اشاره به ورود شهداي گمنام به گيلان در سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: بايد از فضاي معنوي آن روزها در جهت انتقال فرهنگ ايثار به نسل جوان استفاده كنيم.

حجت الاسلام ' مجتبي اشجري' مهمترين نكته در گراميداشت سالروز فتح خرمشهر را انتقال معنويت به نسل حاضر عنوان و اضافه كرد: دشمن معنويت و وحدت مردم را هدف قرار داده از اين رو، متوليان بايد از اين روزهاي معنوي براي انتقال و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كنند.

وي در ادامه با بيان اين كه شناسايي سربازان داراي نقش در حماسه سوم خرداد تاكنون مغفول مانده ، افزود: نيروهاي مسلح بايستي براي تكريم و ارج نهادن بيشتر به مقام شامخ اين شهيدان، آنان را شناسايي كنند.

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به نام روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي نامگذاري شده است.ك/2

7296/695