۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81149131
T T
۰ نفر
سالانه دو میلیون و 500 هزار نفر در كشور آموزش های مهارتی می بینند

ارومیه - ایرنا - معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: سالانه دو میلیون و 500 هزار نفر در كشور آموزش های مهارتی می بینند كه باید این میزان آموزش افزایش یابد.

' یدالله مهرعلیزاده ' ، شنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: هم اكنون 700 مركز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف كشور فعالیت داشته و آموزش های مهارتی ارائه می دهند.

وی اضافه كرد: در شرایط كنونی افزون بر پنج هزار استاندارد مهارتی به علاقه‌ مندان در كشور آموزش داده می‌شود كه این تعداد بسیار ناچیز است.

وی اظهار كرد: در بسیاری از كشورهای دیگر، استانداردهای آموزشی بسیار بیشتر است به طوری كه در استرالیا حدود 80 هزار استاندارد مهارتی برای آموزش وجود دارد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور ادامه داد: ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، محیط زیست و گردشگری، ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد كه باید برای بالفعل‌ سازی آنها تلاش كنیم.

مهرعلیزاده با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت در استان‌های مختلف كشور در هفته گذشته افزود: این المپیاد در 30 رشته مهارتی با هدف شناسایی نخبگان و جذب و معرفی آنها به صنایع كشور برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: در این المپیاد، هنرجویان با یكدیگر به رقابت پرداخته و نفرات برتر به مسابقات ملی اعزام می‌شوند تا در نهایت افراد برگزیده در مسابقات برزیل شركت كنند.

8136/581/ 1495
۰ نفر