۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8114440
T T
۰ نفر
باراک اوباما از وضعیت بحرانی شهر بمبئی کسب اطلاع کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/08 سیاسی.اوباما.رایس.بمبئی رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه از طریق وزیر خارجه و مقامات وزارت اطلاعات، درباره وضعیت بحران در شهر بمبئی پایتخت اقتصادی هندوستان کسب اطلاع کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یکی از مقامات نزدیک به باراک اوباما به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری منتخب برای کسب اطلاع از وضعیت شهر بمبئی با کاندولیزا رایس وزیر خارجه و مقامات سازمان اطلاعات آمریکا تماس گرفت.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: اوباما به نظارت دقیق وضعیت در هندوستان ادامه می دهد.
اوباما روز چهارشنبه بشدت حملات و انفجارها در بمبئی را محکوم و تاکید کرد که آمریکا باید همکاری خود با هندوستان و دیگر کشورها برای نابودی شبکه های تروریستی را تقویت کند.
برپایه این گزارش، مقامات امنیتی هند پنجشنبه شب خبر دادند که سه افراط گرا در هتل هایی که ازسوی آنان در بمبئی مورد حمله قرار گرفتند، دستگیر شده اند.
به گفته این مقامات، در میان این سه نفر یک تبعه پاکستانی حضور دارد.
مقامات پلیس هند نیز دقایقی پیش خبر دادند که تمامی گروگان گیران در هتل تاج محل در شهر بمبئی در پی عملیاتی ازسوی نیروهای پلیس و تکاوران هندی کشته شدند.
در انفجارها و حملات اخیر در بمبئی تاکنون بیش از یکصد نفر کشته و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده اند.
مقامات نظامی هند اعلام کرده اند که عاملان حملات از خاک پاکستان وارد هند شده اند، اما وزیر دفاع پاکستان این مطلب را بشدت رد کرد.
شبد**مترجمام 1456**2300** شماره 001 ساعت 00:03 تمام
۰ نفر