۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۲۳
کد خبر: 81142364
T T
۰ نفر
ديدار صميمانه استاندار تهران از خانواده دو شهيد شهرستان دماوند

دماوند- ايرنا- استاندار تهران به همراه جمعي از مسوولان استاني، شهرستاني و شهر دماوند از خانواده شهيدان 'حميد رمضانعلي' و 'اسماعيل قاسمي' ديدار كرد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا، استاندار تهران، مشاور امور ايثارگران استانداري، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستانهاي استان تهران، به همراه جمعي از مسوولان شهرستان و شهر دماوند همچون فرماندار، نماينده مردم شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر دماوند و ... در خاتمه بازديد از پروژه هاي عمراني و خدماتي شهر دماوند و جلسه شوراي برنامه ريزي استان و شهرستان از خانواده دو شهيد ديدار كردند.

سيد 'حسين هاشمي' در حاشيه اين ديدار به اهميت جايگاه ايثار و شهادت پرداخت و در جمع خبرنگاران گفت: ديدار از خانواده شهدا و ايثارگران يك وظيفه مهم است كه بايد مورد توجه تمامي مسوولان قرار گيرد.

وي با بيان اينكه ديدار از خانواده شهدا موجب حفظ ارزش ها و آرمان هاي انقلاب و اسلام مي شود، بيان كرد: امروز امنيت، عزت و اقتدار ايران اسلامي به بركت خون شهدا و خانواده هاي آنان است كه ديدار اين عزيزان اداي ديني به اين عزيزان است.

استاندار تهران با تاكيد بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به ويژه در نسل جوان جامعه، خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني كه جايگاه معنويت در كشورهاي مختلف جهان روز به روز كمرنگ مي شود، ايران توانسته سايه انقلاب و ارزش هاي ولايت را با درايت هاي مقام معظم رهبري حفظ كند و اين مهم را مي توان با حضور پرشور جوانان در مراسمات مذهبي ديد.

هاشمي الگوي ماندگار اعتقادي در بين مردم كشور را برگرفته از ارزش هاي كربلا و حماسه عاشورا دانست و افزود: امروز با وجود رهنمودهاي مقام معظم رهبري تمامي اهداف نظام و انقلاب بدون كوچك ترين خللي در مسير خود پيش مي رود و همه اين اقتدار برگرفته از ارزش هاي معنوي است.

اين مقام مسوول ادامه داد: ايران در مذاكره با گروه 5+1 با كشورهايي روبه رو است كه از پشتوانه قدرتمندي برخوردار هستند ولي ايران با وجود نداشتن چنين پشتوانه ايي سربلند از حقوق خود سخن مي گويد و اين يك ارزش است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستانهاي استان تهران نيز گفت: همه مديران و مسوولان براي گرفتن روحيه بايد به ديدار خانواده شهدا بروند.

ابراهيم طاهرنژاد افزود: خانواده شهيدان به همه ما درس چگونه زيستن و بي نيازي از امور دنيوي مي دهند زيرا آنان در صحنه عمل به اين مهم بطور كامل عمل كرده اند.

وي گفت: خون شهدا ايران اسلامي را بيمه كرده است و كشورهاي ابرقدرت همچنان از واژه شهيد و شهادت و جسارت جوانان ايراني در صحنه عمل هراس دارند.

در ادامه رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان دماوند به معرفي اين دو شهيد و خانواده هاي آنان پرداخت و گفت: شهيد هنرمند و مبارز دوران طاغوت 'حميد رمضانعلي' متولد 1339 و مجرد بود و در سال 61 در منطقه سومار در عمليات مسلم ابن عقيل‎ به درجه شهادت نائل آمد.

'امير مرادي' بيان كرد: مادر شهيد 'حميد رمضانعلي'، مادر آزاده و جانباز 'سعيد رمضانعلي' و جانباز 'مجيد رمضانعلي' هستند و يكي از فرزندان ايشان نيز از روحانيون شهرستان مي باشند.

وي افزود: اين شهيد والا مقام در دوران حيات از جمله ورزشكاران و هنرمندان فعال شهرستان بودند كه مقام هاي ارزشمندي را كسب كردند.

مرادي در وصف شهيد اسماعيل قاسمي نيز گفت: شهيد 'اسماعيل قاسمي' متولد 1338، متاهل و داراي يك فرزند بودند كه در سال 1360 در منطقه گيلانغرب به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

وي به ويژگي خانواده اين شهيد پرداخت و گفت: مادر شهيد قاسمي، خواهر شهيد 'اسداله ابراهيمي' است و ديگر فرزند ايشان نيز جانباز و آزاده هستند و مادر شهيد نيز به مدت سه سال در زمان دفاع مقدس به پشتيباني جنگ مشغول بود و خود نيز از جانبازان است.

تهرام/7246/1457/