۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۲۰
کد خبر: 81142159
T T
۰ نفر
نشست فوق العاده سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع فلج اطفال

تهران - ایرنا - سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه نشست فوق العاده ای را با حضور كارشناسان در ژنو برای بررسی نحوه جلوگیری از شیوع ویروس فلج اطفال در آسیا، آفریقا و خاورمیانه تشكیل داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ، فلج اطفال به سرعت از شخصی به شخص دیگر قابل انتقال است و خیلی سریع در میان كودكان به ویژه در شرایط غیربهداشتی مناطق جنگی، اردوگاه های آوارگان و مناطقی با شرایط بهداشتی ضعیف پخش می شود.

سازمان بهداشت جهانی ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه این نشست به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

فلج اطفال در سوریه در سال 2013 برای نخستین بار طی 14 سال دوباره شیوع یافت و نگرانی از شیوع در سطح جهانی را به همراه داشت.

ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی فرد حمله می كند و می تواند ظرف چندساعت باعث فلج برگشت ناپذیر وی شود. سازمان بهداشت جهانی بارها هشدار داده تا زمانی كه یك كودك به ویروس فلج اطفال آلوده باشد، كودكان سراسر جهان در معرض خطر ابتلا قرار خواهند داشت.

درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما می توان با مصون سازی جلوی شیوع آن را گرفت. واكسن فلج اطفال كه در چند نوبت زده می شود، می تواند یك كودك را برای كل زندگی اش در برابر این بیماری مصون كند.

اگرچه انتقال ویروس فلج اطفال در سطح بومی از سال 2012 كاهش یافته، در مجموع 10 كشور درحال حاضر به عنوان كشورهایی كه موارد انتقال این بیماری در آن زیاد است، در نظر گرفته می شوند. افغانستان، پاكستان و نیجریه سه كشوری هستند كه این بیماری به صورت بومی در آن مشاهده می شود و هفت كشور دیگر كه زمانی از ویروس فلج اطفال پاك بودند، مجددا شاهد شیوع ویروس این بیماری هستند.

از ژانویه تا آوریل 2014 (دی ماه 1392 تا اردیبهشت 1393)، زمانی كه به طور معمول انتقال فلج اطفال در سطح پایینی گزارش می شود، سه مورد جدید انتقال این ویروس از پاكستان به افغانستان، از سوریه به عراق و از كامرون به گینه استوایی در مركز آفریقا مشاهده شده است.

مترجمام**9109**1547
۰ نفر