۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81141768
T T
۰ نفر
آلودگی های نوری هم رصد اجرام آسمانی را با مشكل مواجه كرد

زنجان - ایرنا - عضو انجمن نجوم ایران گفت: آسمان كلانشهرها امروزه به لحاظ آلودگی نوری برای رصد ستارگان و اجرام آسمانی مناسب نیست و علاقمندان برای انجام این كار بیشتر به خارج از شهرها رهسپار می شوند.

به گزارش ایرنا، اسدالله قمری نژاد روز دوشنبه در همایش نجوم دانش آموزان در زنجان افزود: امروزه آلودگی های نوری و سایر آلوده كننده ها موجب شده رصد اجرام آسمانی به سختی و با مشكلاتی همراه باشد.

وی به تحولات شگرف در عكاسی نجوم اشاره و یادآوری كرد: توسعه علوم و فنون موجب شده نگاه به شاخه عكاسی نجوم بسیار متفاوت تر از گذشته باشد.

وی اظهار كرد: عكاسی نجوم جایگاه ویژه ای در سطح جهانی و در ایران دارد و هر روز نیز بر تعداد علاقمندان به این رشته افزوده می شود.

عضو انجمن نجوم ایران با اشاره به اینكه عكاسی نجوم تابع شرایط و عوامل گوناگونی است، گفت: انقلابی در ساخت انواع دوربین های عكاسی و دیجیتالی به وقوع پیوسته و زمینه ثبت عكسبرداری مختلف از خلقت بی نظیر پروردگار در آسمان فراهم شده است.

وی یادآوری كرد: پیشرفت عكاسان نجوم ایرانی مناسب و چشم گیر بوده به طوری كه امروز آثار این افراد در مجلات و نشریات بین المللی نجوم منتشر می شود.

قمری نژاد افزود: بهره گیری از آموزش ها و نكات ارائه شده می تواند عكاسی نجوم را بیش از گذشته ارتقا دهد و آثار ماندگار و خیره كننده ای را بوجود آورد.

وی با بیان اینكه آلودگی های نوری در شهر زنجان نیز سایه انداخته است، افزود: تصاویر گرفته شده از منطقه گاوازنگ در شمال شهر زنجان این موضوع را به خوبی ثابت می كند.

دبیر برگزاری همایش نجوم دانش آموزی استان زنجان نیز گفت: در این همایش از 488 اثر ارسالی دانش آموزان به دبیرخانه 12 مقاله از سوی هیات داوران پذیرفته شده است.

مسلم رحماینان افزود: از مجموع آثار ارسالی 271 مقاله مربوط به دانش آموزان دختران و 217 مقاله نیز دانش آموزان پسر است.

وی اظهار كرد: استقبال دانش آموزان از این همایش مسیر مناسبی را برای برگزاری همایش ها بهتر و پر محتوا تری فراهم كرده و این اقدام نتایج مفیدی به همراه دارد.

522/7320/245
۰ نفر