۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴
کد خبر: 81141452
T T
۰ نفر
نشست مشورتی بین‌المللی سلامت نیروی كار در سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - نشست مشورتی بین‌المللی سلامت نیروی كار روز دوشنبه با حضور مسوولانی از سازمان جهانی بهداشت و نمایندگانی از 17 كشور جهان در سمنان آغاز به كار كرد.

این نشست سه روزه با حضور 'ماریا نییرا' رییس بهداشت عمومی، محیط و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت سازمان جهانی بهداشت، 'ایوان ایوانف' مسوول امور بهداشت حرفه ای سازمان جهانی بهداشت، 'رضا عزتیان' رییس اداره بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت و نمایندگانی از 17 كشور جهان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی سمنان در آیین افتتاح این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشكی سمنان به دلیل عملكرد مطلوب در پوشش بهداشت محیط كار به عنوان میزبان این نشست مشورتی بین‌المللی برگزیده شده است.

'مهدی شادنوش' هدف از این نشست مشورتی بین المللی را كمك به بهداشت كار برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار عنوان و تصریح كرد: توسعه پایدار بدون توجه به نیروی انسانی و سلامت آن میسر نمی شود.

وی افزود: تبادل تجارب كشورهای مختلف با حضور مسوولان و كارشناسان بهداشت محیط كار از كشورهای مختلف در این نشست مشورتی از اهداف سازمان جهانی بهداشت محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی سمنان با اشاره به طرحی برای معرفی استان سمنان به عنوان مركز همكار سازمان جهانی بهداشت كار پس از بررسی‌های كارشناسان این سازمان افزود: با تصویب این طرح، استان سمنان به عنوان یكی از مراكز مرجع در منطقه مدیترانه و در قدم های بعد مركزی جهانی در همكاری با سازمان جهانی بهداشت كار فعالیت می‌كند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز در این نشست از توجه دولتمردان و فعالان بهداشت محیط كار در ایران قدردانی كرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت آماده دریافت تجربه های موفق ایران در زمینه بهداشت محیط كار و توجه به سلامت كاركنان است.

'جیهان طویلا' فرآیند توجه ایران به سلامت نیروی كار را موثر و كارا عنوان كرد و افزود: تبادل تجربیات و عملكرد كشورهای مختلف یكی از اهداف نشست مشورتی بین‌المللی در سمنان تعیین شده است.

در این نشست پیام ویدئویی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت نیز به نمایش درآمد.

نمایندگانی از 17 كشور جهان از جمله كشورهای حوزه مدیترانه و اروپایی به همراه مسوولینی از وزارت بهداشت و استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان در این نشست حضور دارند. ك/2

611/599/608/508
۰ نفر