۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81141374
T T
۰ نفر
افضلي: كسب شش مدال طلا در 12 سال اخير براي كشتي كشور بي سابقه بود

كرمانشاه - ايرنا - قهرمان وزن 74 كيلوگرم كشتي آسيا گفت: در 12 سال گذشته كسب شش مدال طلا براي كشتي كشورمان در مسابقات آسيايي بي سابقه بود كه خوشبختانه توانستيم به اين مهم بعد از اين همه سال دست يابيم.

'رضا افضلي' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به مسابقات كشتي قهرماني آسيا كه به ميزباني ازبكستان برگزار شد، اشاره و اظهار داشت: اين رقابت ها در سطح بسيار بالايي برگزار شد و تيم هاي شركت كننده با آمادگي خوبي در مسابقات حضور يافته بودند.

وي خاطرنشان كرد: تيم ملي قبل از آغاز اين مسابقات تمرينات فشرده و پرفشاري را برگزار كرد و ملي پوشان اعزامي به اين مسابقات همگي از آمادگي بسيار خوبي برخوردار بودند.

افضلي ادامه داد: من هم از آمادگي خوبي برخوردار بودم و انگيزه بسيار زيادي براي كسب مدال طلا و عنوان قهرماني اين رقابت ها داشتم كه خوشبختانه با تلاش و زحمت فراوان توانستم به آن دست يابم.

نماينده وزن 74 كيلوگرم كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا، اظهار داشت: پس از آنكه در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شدم در مرحله بعد توانستم حريف ژاپني خود را كه در مسابقه اول خود نفر سوم مسابقات انتخابي المپيك را از پيش رو برداشته بود را با اقتدار و با حساب '10 بر صفر' شكست دهم.

افضلي ادامه داد: در مرحله بعد مقابل كشتي گير چيني كه سال گذشته عزت الله اكبري يكي از بهترين كشتي گيران جهان را شكست داده بود قرار گرفتم كه در اين ديدار هم با حساب '9 بر صفر' پيروز و به ديدار نهايي راه يافتم.

وي گفت: در ديدار نهايي نيز برابر حريف قدرتمند مغولستاني قرار گرفتم و در يك مسابقه حساب شده با حساب 'پنج بر صفر' پيروز و عنوان قهرماني را از آن خود كردم.

اين كشتي گير كرمانشاهي همچنين به قهرماني تيم كشورمان در رقابت هاي آسيا اشاره كرد و گفت: در اين مسابقات تمامي بچه ها زحمت زيادي كشدند و كسب شش مدال طلا و عنوان قهرماني اين مسابقات حق تيم ايران بود كه خوشبختانه به آن هم رسيديم.

افضلي در ادامه، به آمادگي بالاي خود اشاره كرد و گفت: در چند ماه گذشته به دليل آنكه به طور مداوم در كوران مسابقات قرار داشته ام آمادگي خوبي دارم تا آنجا كه در مسابقات قهرماني كشور و جام جهان پهلوان تختي توانستم قهرمان شوم و در مسابقات بسيار مهم جام جهاني آمريكا هم دو كشتي گرفتم كه در هر دوي آن ها با اختلاف توانستم برنده شوم.

وي برنامه آتي خود را حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي عنوان و خاطرنشان كرد: حدود 45 روز ديگر اين مسابقات براي مشخص شدن نفرات اعزامي به رقابت هاي جهاني ازبكستان و مسابقات آسيايي اينچوان كره جنوبي است برگزار مي شود و نفر اول به عنوان نماينده كشورمان در اين دو مسابقات مهم شركت خواهد كرد.

افضلي در پايان، ضمن ابراز اميدواري نسبت به اينكه بتواند به عنوان نماينده وزن 74 كيلوگرم كشورمان در اين دو رويداد مهم شركت كند، از زحمات رسول خادم و كادر فني تيم ملي كشتي قدرداني كرد.

7458/567