۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81136673
T T
۰ نفر
تسليم رونوشت استوارنامه سفير جديد ايران به قائم مقام وزير امور خارجه اسلووني

تهران - ايرنا - مرتضي درزي رامندي سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در اسلووني روز پنجشنبه در لوبليانا رونوشت استوارنامه خود را به «بوگدان بنكو» قائم مقام وزير امور خارجه اسلووني تسليم كرد.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا از اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، درزي رامندي در اين ديدار با تشريح سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در تعامل سازنده با كشورهاي جهان و بسط مناسبات با اتحاديه اروپايي بر اساس احترام متقابل و منافع مشترك، زمينه هاي افزايش همكاري بين ايران و اسلووني را با توجه به ظرفيت ها و توانمندي هاي دو كشور مناسب ارزيابي كرد.

وي با يادآوري تحركات و پويايي روابط فيمابين ازجمله ديدارهاي متقابل مقامات سياسي، اقتصادي و پارلماني دو كشور، اين امر را نشانگر اراده سياسي دو طرف براي بسط و گسترش بيشتر همكاري هاي دو كشور دانست.

سفير جديد ايران در اسلووني، تلاش در جهت توسعه روابط و ارتقائ سطح همكاري ها در تمامي زمينه هاي سياسي، پارلماني، اقتصادي، فرهنگي، علمي، دانشگاهي، آموزشي و ورزشي را از اهم برنامه هاي خود در طول ماموريتش ذكر كرد.

«بوگدان بنكو» قائم مقام وزير امور خارجه اسلووني نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از روند رو به گسترش مناسبات دوكشور در حوزه هاي مختلف، بر اهميت ديدارهاي متقابل مقامات و هيات هاي سياسي، اقتصادي و پارلماني در تقويت مناسبات فيمابين تاكيد كرد.

وي با تاكيد بر اهميت جايگاه اقتصادي ايران در منطقه، علاقمندي كشورش براي تعميق همكاري ها را در اين زمينه خاطرنشان كرد.

قائم مقام وزير امور خارجه اسلووني با استقبال از توافق مقدماتي هسته اي ايران و كشورهاي 1+5 در ژنو و اظهار اميدواري نسبت به اين كه اين مساله به توافق جامع و نهايي منجر شود، نقش و تعامل ايران در صحنه بين المللي را ستود و بر رايزني و همكاري بين المللي تاكيد كرد.

وي همچنين براي سفير جديد ايران در انجام ماموريت خود آرزوي موفقيت كرد.

سيام(1)**9189**1336
۰ نفر