۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81136467
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر نيازمند عزم همگاني است

رشت - ايرنا - نماينده عالي دولت در گيلان گفت: براي مبارزه با پديده شوم مواد مخدر همه بايد با تمامي امكانات به جد بكوشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ' محمدعلي نجفي' روز پنجشنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر افزود: تمامي امكانات لازم بايد براي رفع اين معضل خانمانسوز در جامعه فراهم شود.

وي با تاكيد بر ضرورت تامين امنيت اجتماعي براي پيشبرد امور جامعه افزود: اشتغال زايي براي جوانان را نيز بايستي در كنار امنيت اجتماعي فراهم كنيم.

نجفي با اشاره به اهميت تجهيز مرزهاي دريايي و زميني و راه هاي ترانزيت مواد مخدر به گيلان گفت: براي تجهيز گمرك آستارا بايد از طريق اعتبارات كشوري پيگير باشيم و گلوگاه هاي ما تجهيز شوند.

وي فرهنگ سازي و افزايش ارتقاي آگاهي و راه هاي پيشگيرانه را ضروري دانست و تصريح كرد: خانواده ها معمولا تا زماني كه گرفتار نشوند از تاثيرات سوء اين پديده شوم به خوبي اطلاع ندارند از اينرو، بايستي تمامي امكانات را به كار گيريم تا اين مشكل را در جامعه مان برطرف كنيم.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي گيلان نيز در اين نشست با اشاره به دغدغه هاي مسوولان مربوطه مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون مكاني براي نگهداري معتادان كارتن خواب در استان نداشتيم، اما در حال حاضر با همكاري منابع طبيعي 10 هكتار زمين براي ساخت مركز نگهداري و درمان اين افراد در شهرستان رودبار اختصاص داده شده است.

'محمد اكبرزاده' هدف شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر را حركتي براي هماهنگ كردن اعضا و ارگان ها براي كاهش استعمال مواد خانمانسوز در جامعه عنوان و اظهار كرد: در راستاي مبارزه با اين پديده شوم، كميته هايي در شورا مطابق با نظام شوراي هماهنگي مواد مخدر شكل گرفته است.

در اين مراسم همچنين 'علي اكبر پراوزان' بعنوان دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گيلان معرفي شد.ك/2

7296/695