۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81136381
T T
۰ نفر

روسيه ادعاي تمركز نيرو در مرز اوكراين را رد كرد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81136381
روسيه ادعاي تمركز نيرو در مرز اوكراين را رد كرد

مسكو-ايرنا- نيكلاي پاتروشف دبير شوراي امنيت روسيه ادعاي مقامهاي غربي و ناتو مبني بر تمركز نيروهاي اين كشور در مناطق مرزي با اوكراين را رد كرد.

به گزارش ايرنا، پاتروشف روز پنجشنبه به ريانووستي گفت: اين ادعاها درست نيست و شماري از نيروهاي روسيه در خاك اين كشور مستقرند و اين اقدام ممنوع نيست و وضعيت در مناطق مرزي عادي است.

وي اضافه كرد: روسيه نيروهاي خود را در مناطق مرزي با اوكراين متمركز نكرده است و شمار نيروها در اين مناطق بيش از حد معمول نيست.

دبير شوراي امنيت روسيه گفت: روسيه را متهم مي كنند كه ماموران اطلاعاتي خود را به اوكراين روانه كرده است اما اين حقيقت ندارد.

پاتروشف در ادامه سخنان خود گفت كه ضميمه شدن منطقه كريمه به روسيه بر اثر اقدامات غرب امكانپذير شد.

وي با بيان اين كه غرب و آمريكا فعاليت هاي گسترده اي در اوكراين داشتند كه بسياري از اعمال آنها خوشايند روسيه نيست، اظهار داشت: اما از آنها تشكر مي كنيم كه با دست هاي خود كريمه را به سوي روسيه سوق دادند.

آمريكا و متحدان غربي اين كشور و نيز سران حكومت اوكراين روسيه را متهم كرده اند كه دهها هزار نيروي نظامي خود را در مناطق مرزي با اوكراين مستقر كرده است.

علاوه بر آن سران كشورهاي غربي و ناتو مدعي شده اند كه شمار زيادي از نيروهاي نظامي و ماموران و عوامل سازمان هاي اطلاعاتي روسيه دراستان هاي شرقي اوكراين فعاليت و حركت هاي جدايي طلبانه را در اين مناطق هدايت مي كنند.

روسيه اين ادعاها را رد كرده است و مقامهاي روس آن را بخشي از جنگ رواني عليه كشورشان قلمداد كرده اند.

آناتولي آنتونف معاون وزير دفاع روسيه روز چهارشنبه اعلام كرد گروهي از ناظران بين المللي از مراكز نظامي روسيه واقع در استان هاي هم مرز با اوكراين بازديد كردند و شواهد دال بر انجام اقدامات نظامي تهديدآميز از طرف روسيه در اين مناطق نيافتند.

اروپام/2242**518**1856