۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰
کد خبر: 81131984
T T
۰ نفر
جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در مالزی و سنگاپور برگزار شد

كوالالامپور – ایرنا – مردم مالزی و سنگاپور با برگزاری آیین های مختلف سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، مردم مسلمان مالزی در ایالت جوهور واقع در جنوب این كشور، پینانگ در شمال و كوالالامپور پایتخت مالزی با برگزاری آیین هایی و اجرای برنامه های متنوع طی روزهای یكشنبه و دوشنبه میلاد دختر نبی اكرم(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را جشن گرفتند.

در این مراسم در سنگاپور و مالزی طی شب گذشته و امروز مراسم مردمی قرآنی، سخنرانی با محور سیره زندگی حضرت زهرا (س) و مسابقاتی به منظور آشنایی كودكان و نوجوانان با ابعاد شخصیتی بانوی بزرگ اسلام برگزار شد.

مدیحه سرایی از دیگر محورهای این مراسم بود.

گروهی از مردم مالزی عصر روز دوشنبه آیینی مقابل حوزه امام رضا (ع) در منطقه 'گمبك' كوالالامپور با مجوزهای دولتی برگزار كردند.

مسلمانان برای آشنایی دیگر مذاهب در این كشور چند مذهبی با حضرت فاطمه زهرا (س) از تمامی افراد برای شركت در این جشن دعوت می كردند.

'شریفا حسن' از شركت كنندگان در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری چنین مراسمی به ویژه در كشورهای چند مذهبی و با مشاركت دیگر مذاهب می تواند باعث گسترش تفكرات حضرت فاطمه زهرا (س) كه اسوه زنان جهان اسلام است در بین دیگر مذاهب شود.

وی همچنین اظهار امیدواری كرد كه گروه های سیاسی مختلف از اسلام و شخصیت های اسلامی به عنوان ابزاری جهت تامین منافع خود استفاده نكنند و اجازه دهند مردم با شناخت واقعی از شخصیت های دینی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) از خصلت های ایشان به عنوان الگوی زندگی خود بهره ببرند.

محمد عبدالرسول قاسم از دیگر شركت كنندگان در این آیین نیز گفت كه جشن های مردمی میلاد دختر نبی اكرم (ص) برای شناساندن فضائل آن حضرت برگزار می شود و باید مانعی در كشورها برای برگزاری آن وجود نداشته باشد.

وی گفت زنان جهان اسلام باید در زندگی از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و این الگو برای دختران مسلمان در طول زندگی راهگشاست.

علاوه بر مالزی، مسلمانان سنگاپور نیز در مراسمی سالروز تولد حضرت فاطمه (س) را گرامی داشتند.

آساق**د.م**1611